۷/۲۲/۱۳۹۰

تصاویر + خانم بارکزی داد می زد - پلیس به خیمه آن نیمه جان یورش میبرد.




          تماس تلفنی سیمین بارکزی : وی می گوید که از سوی پلیس ضرب شتم شده است



سیمین بارکزی که از سوی پولیس شب هنگام به زور به شفاخانه منتقل شده است ایتلاف حمایت از قانون میگوید که پولیس با ضرب و شتم خانم بارکزی با همرانش که دست به اعتصاب غذا زده بودند ، انتقال داده اند. به گفته این ایتلاف ماموران پلیس به محل اعتصاب غذای سیمین بارکزی، نماینده رد صلاحیت شده مجلس نمایندگان، یورش برده، او و همراهانش را با خود برده و خیمه انان را برچیده اند.
هم چنین خانم بارکزی بعد از انتقال به شفاخانه از طریق تلفون به دوستانش میگوید که وی با لت و کوب به شفاخانه اورده شده اند.
خانم بارکزی از سیزده روز پیش در اعتراض به سلب صلاحیت خود به عنوان عضو مجلس نمایندگان، به اعتصاب غذای نامحدود دست زده است. اما  صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امورداخله  گفته که ماموران پلیس خانم بارکزی و همراهان او را به دلایل امنیتی از محل اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل کرده و مسئولان خانم بارکزی را به شکستن اعتصاب غذایی قانع کرده اند. سیمین بارکزی شرایطی خود را برای شکستن اعتصاب غذا ، تشکل یک هیئت  مستقل، بی‌طرف وصلاحیت طی فرمان رییس جمهور کرزی برای رسیدگی به خواست خود را اعلام کرده بود. خانم بارکزی نماینده ولایت هرات در مجلس نمایندگان بود، اما کمتر از دو ماه پیشتر از سوی کمیسیون مستقل انتخابات به همراه هشت تن دیگر رد صلاحیت شد و به عوض آنها افراد دیگری به مجلس راه یافتند. سیمین بارکزی اخیرا با انتشار اعلامیه ای گفته که اگر اعتصاب غذایی او منجر به مرگش شود، حامد کرزی، قسیم فهیم معاون او، فضل احمد معنوی رئیس کمیسیون انتخابات و عبدالرووف ابراهیمی رئیس مجلس مسئول خواهند بود. پزشکان و مقامهای وزارت بهداشت افغانستان نسبت به وضعیت سلامت خانم بارکزی ابراز نگرانی کرده و گفته اند که کلیه ها و معده او در برابر گرسنگی
نیز آسیب پزیراست.
منبع : بخش تحلیل وخبری رادیو وتلویزیون راه فردا.