۸/۰۲/۱۳۹۰

ما ازکشورهای دوست باید ماهی گرفتن را یاد بگیریم نه تنها ماهی خوردن را.

امروز درافغانستان کمک های  کشورهای همسایه ودوست به هرقیسم که هست سرازیر می شود واز سوی دیگر چند وقت بعد ر قرار است که پیمان استراتژیکی میان افغانستان وناتو امریکا امضا شود.
تا جایکه من چند ماده این پیمان البطه نمیشه گفت پیمان چون پیمان به مواد گفته می شود که از هردو جانب میل صورت گرفته باشد ولی ما به این موادها اعلامیه مشترک می گوییم .یعنی به صورت یکطرفه صورت می گیرد.
دراین اعلامیه مشترک که قرار است امضا شود مواد زیاد ذکر شده است از جمله ایجاد پایگاه های نظامی در چهار شهر عمده افغانستان - به اختیار داشتن سرکها ووسایط وکمک به مرزبانان افغانستان وماده مهم دیگر هم است که ذکر گردیده است ولی طبق آمارهای رسیده  نا تو بالای هر یک نفر نظامی خود یک ملیون دالرمصرف کرده است بدنبال این همه مصارف اهداف را هم خواهد داشت که باعث نگرانیها وامیدواری های همشهریان ما گردیده است شاید به این هدف نباشد که ماهی گرفتن را به مردم افغانستان یاد بدهد بلکه خوردن ماهی  را یاد می دهد .
ولی امضای این اعلامیه مشترک مزایا وهم ضرر خواهد داشت .
جوانان و هموطنان عزیز ما سخت متوجه باشد که ازاین فرصتهای پیش آمده زود گزر نباشد بلکه هم ماهی را نوش جان کندو هم گرفتن ماهی را یاد بگیرد.