۲/۰۶/۱۳۹۱

هشتم ماه ثور


هشتم ثور،  سند ماندگارافتخار مردم افغانستان است
   درست بیست سال پیش، واقعه تاریخی وسرنوشت ساز درماه ثور سال  1371ه ش  تحقق پیدا کرد ودراین رخداد عظیم، بزگترین افتخار قهرمانی وشجاعت مردم ما ثبت تاریخ گردیدند.
      این رخداد عظیم نقطه عطف در تاریخ مبارزه های عظیم مردم ما درمقابل متجاوزین به حساب می آید و مشتهای علم شده در مقابل بزرگترین قدرت امکاناتی و تسلیحاتی جهان است،   این روز بزرگ همه ساله با شوق وعلاقه مندی و شکوه تمام از سوی مردم افغانستان تجلیل می شود و یاد بود از کار وان شهدای ما وفداکاریهای و ایثار گریهای آنان به عمل می آیند.
      مردانگی مردم و ملت بزرگ وشجاع افغانستان در برابر تاریخ پر تلاطم سرزمین ما همیشه درخشیده اند و مردم ما هیچگاهی به متجاوزین اجازه نداده اند که غیرت وحیثیت مردم و کشور ما را لگد مال نماید.
   ملت ما فارغ ازهرگونه اختلافات نژادی، قومی، مزهبی وزبانی وبدون در نظر گرفتن تفاوتها دست بدست همدیگر داده ودر مقابل متجاوزین مردانه وار قدعلم کرده وتا پای جان ایستاده تا ده سال برای اعاده حیثیت ملی وافغانیگی خویش علیه نیروی های اشغالگر عرض وجود نمایند.
    وسرانجام در هشتم ثور سال 1371 ه با برچیدن دامن آلوده آخرین دست نشانده اشغالگران کمونیستی ازخاک این سرزمین، پیروزی شا نرا جشن گرفتن.
      هشتم ثور یاد آور قهرمانیها،جانفشانیها و دلاوریهای پدران غیرتمند ما است که در طول پس از ده سال دربرابری قوی ترین ارتش دنیا مقاومت نموده وبا کمترین وسیله وامکانات، آنان را سرشکسته ازین خاک بیرون نمودند.
     پدران ما در راه آزادی، استقلال این کشور هزاران مشکلات وسختیهای را به جان خویش خریدار شدن تا ما زیر بار ذلت وخواری نرفته باشیم، شهدای ما با خون پاک خویش نویشتن که افغانستان سربلند، آزاد و سرزمین عشق.
صدای عدالت خواهی، آزادی و حق پرستی بزرگترین پیام بیست هشتم ماه ثور است که از حلقوم خود فریاد می زند.
تحمیل ایدئولوژی، به تمسخر گرفتن عقاید مزهبی مردم، ستم واختناق، تهدید وکشتار بیرحمانه گروه متاوز بالای مردم افغانستان، استقلال و واحساسات ملی مارا خدشه دارنمود و ملت غیور ما این حالت را تحمل نکرده و با امکانات نا چیز وقوه قلبی و ایمان عمیق خویش دست به قیام زده وبه زود ترین فرصت دامنه های مبارزه وقیام را در سراسر این سرزمین گسترانیدند.
رفتار خشین وافسار گریخته کمونیست ها امنیت کشور ما را از بین برده بودند.
تا اینکه ملت ما در مقابل بزرگترین قدرت وتسلیحات پیروزمندانه ازاین قیام پا بیرون گذاشتن و تغییر شگرف وعظیمی ر ا درتاریخ کشو رما به وجود آوردند.
  هشتم ثور، رشادت ها، شجاعتها و فداکاریهای آن دهقان قندهاری است که با بل و چوب دستی اش در مقابل استکبار جهان به مبارزه پرداخت.
هشتم ثور آوردگان آن جوان غیور وعزیز بدخشی وبامیانی است که با پنجه شیرگونه خویش سخت از حلقوم ستم گرفشرده و تنش را ازقید حیات آزاد کرده است.
   مجاهدین افغانستان خواب شرین را بر خودها حرام کردند تا خواب وخیالات خام دشمنان این سرزمین را تلخ ونا گوار گرداند.
تا آب  رفته را به جو برگرداند، این حادثه گرچند با خونریزیها، شهادتها، استفاده جویی ها و نارسایی ها رو به رو بوده ولی آینده روشن را برای مردم ما به ارمغان آورد.
حال برما است که تا پیام بیست هشتم ماه ثور را به خوبی دریافت کرده و عمیق فکر کنیم تا اهداف والای شهدای ما به کرسی های آرزو وامید شان برسند،وحدت و یکپارچگی ملت ما تحقق پیدا نمایند.
       بیست هشتم ماه ثور بعد از گذشت چندین سال هنوز بلکه تا آینده ها در زندگی ما تازگی دارد ودر خونهای ما می جوشد.
ما این افتخار تاریخی خویش را جشن می گیرم، وما خواهان تحقق هرچه بیشتر آرمانهای هستیم که برای تحقق آنها پدران ما شهید شدن، میدانهای خونین را سپری کردندو برای یک چیز این همه جان فشانیها کردند که همه از یک پهلو برخیزیم و به آرامش وبرادری زندگی نمائیم.
   پدران ما جان خودرا در طبق ایثار دراه وطن گذاشتن تا سرزمین عزت وآبرو داشته باشیم، کوه پایه های بلند ما فریا گر شجاعت ودلاوری های قهرمانان ما باشند.
  تا ما بتوانیم از هر حلقومی بلند گوی بسازیم ودر صدها نقطه دنیا آواز بلند کنیم و تمام اقوام افغانستان را به برادری وبرابری و صلح امنیت دعوت نمائیم.
  ما امروز در کنار همدیگر می نشینیم بدور از طبقات ونژادهای این کشور بدوراز زبان پرستی و منطقه گرای و مزهب گرای همدیگر را برادر وار در آغوش می گیریم ویک نظام ثابت را دراین سرزمین برقرار می نمائیم.
     تا وحدت ومشارکت ملی را دراین سرزمین تجربه نمائیم، نظام که ملت ما ومیهن ما آنرا را خواسته باشد با همدیگر تا مین نمائیمف ازادی و امنیت و صلح کشور ما دست رنج پدران ما و محصول خون شهیدان این سرزمین است  و شهیدان ما بهترن ممثل این بازی در تاریخ بوده است .
داودناظری – 1391/2/8  کابل افغانستان