۳/۲۱/۱۳۹۱

حمله بر کاروان محافظین استاد حاجی محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان+ عکس







بالای کاروان محافظین استاد حاجی محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، حین باز گشت از بامیان در ولایت میدان وردک، مخالفان مصلح حمله نمودند که در نتیجه چهار محافظ استد زخم برداشته و یک موتر خساره مند شده است.
مقام های محلی در ولایت میدان وردک در مرکز کشور تایید کردند که مخالفان مسلح دولت بالای کاروان موتر های استاد محمد محقق حمله کردند.
شاهد الله شاهد سخنگوی والی میدان وردک میگوید که این حمله عصر روز پنچ شنبه در منطقه ملا خیل از مربوطات ولسوالی جلریز ولایت میدان وردک صورت گرفته و در نتیجه درگیری، یک محافظ استاد محقق زخمی شده است.
اقای شاهد گفت که مخالفان مسلح دولت درجریان درگیری از سلاح سبک و سنگین استفاده کرده یک موتر نوع کروزین استاد محقق در جریان درگیری خساره دیده و راننده اش زخمی شده است.
منطقه ملا خیل جاییکه کاروان موتر های استاد محقق مورد کمین مخالفان مسلح قرار گرفته؛ از مناطق ناامن در میدان وردک است که طالبان به صورت گسترده در این منطقه فعال اند.
این کمین مخالفان مسلح دولت درست یک روز بعد از حمله مسلحانه به محل اقامتگاه استاد محقق در ولایت بامیان صورت گرفته و خود استاد محقق از بامیان توسط هوا پیما به کابل آمد.
آقای محقق ساعت پس از رسیدن در کابل به خبرنگاران گفت که حمله بر اقامت گاهش کار حلقات شامل در حکومت بوده است.