۷/۱۹/۱۳۹۰

جوانان یکی از امکانات مهم در افغانستان است.

استعداد های جوانان واستعداد جوان در افغانستان به مراتب بالاتر از استعداد های است که کشورهای اروپای وغربی را به پشرفت وترقی رسانیده است.
اما سی سال جنگ وخفقان در افغانستان مانع آن شده که این امکانات در افغانستان ضعیف باشد ونتواند به بالندگی ها وکمالات عالی دست پیدا کند ویا به عبارت دیگر شدت مظلومیت فرهنگی در بین جوانان واستعداد های شگفت آور دراین مملکت به شدت محسوس بوده واقدام آنچنان صورت نگرفته است .
این مطلب را مهدوی مهر ، نائیب ریس جامعه المصطفی العالمیه - در جمهوری اسلامی ایران کشور مسلمان وهمسایه افغانستان درتی یک سفر به افغانستان وافتتاح یگ شعبه آموزیشی در مرکز جامعه المصطفی نمایند گی افغانستان ودیدار از محصلین این موسسه فرهنگی تربیتی اظهار داشت.
وی گفت دراین زمینه وبرای غبار زدای از چهره استعداد های فوق العاده جوانان افغانستان ما از نخبه گان ودانشمندان وتحصیل کرده گان این کشور استادانی را استخدام می کنیم تا در خدمت جوانان این کشور باشد.
از دو سال  به اینسو تقریبا تعداد صد نفر از جوانان افغانستان با داشتن دیپلوم وسپری نمودن سه دوره امتحان دراین مر کزتعلیمی وتربیتی مصروف تحصیل میباشد .