۷/۱۵/۱۳۹۲

بازیگران پیر افکار در سایه دیموکراسی جوان و نو پا







متاسفانه،  در سایه دیموکراسی و آزادی بیان جوان که در کشور به وجود آمده بود، بازیگران پیر افکار و فرصت طلبی را یافتم و مدارک و شواهد پیری افکار و بینیش شان نیز در نزدم موجود می باشد.
مواردی که پیر فکران در سایه دیموکراسی جوان به آن پرداخته اند:
توهین به علما و بزرگان
آبروی جمعی را به خاطر اهداف شخصی خویش بردن
از جمع آبرو برد و به فردی موقتا آبرو بخشید
بازی کردن بی ثبات و گنگ
پیش بردن هدف های شخصی در جنبه های مادی طلبی و شهرت خواهی
استفاده کردن از احساسات مردم
زیر پا گذاشتن ارزشهای میهنی و دینی
بازی کردن با آبروی خود و قوم و مردم خود
ایجاد نام بلند برای مقصد کوتاه
 شعارهای بلند حقوق بشری و نقض صریح و آشکار آن توسط خود شان
 به چالیش کشیده شدن سیاست های کا رای رهبران و نخبگان توسط این پیر فکران
تخریب افکار و اذهان نوپای عامه مردم افغانستان توسط اینها
متاسفانه سایه دیموکراسی و آزای بیان مورد سوء قرار گرفت و بازیگران با افکار پیر و فرسوده و ناکارای خویش در پناه آن خزید و می خواست که ارزشهای دینی، فرهنگی و میهنی کشور را به باد فنا بدهد. البطه من از آنچه که خودم سند دارم حرف می زنم و آنچه که شما دوستان از این بازی گران پیر دارید خبر ندارم.
اینها هر روز از کار کردها و برنامه ها و سیاست های بزرگان زبان انتقاد پیدا می کنند و هیچ گاه بدیل  ندارد و برای بهبودی اوضاع جامعه هیچ پشنهاد و نظریات ارائه نمی کند.
بازی گران بی مورد و بی هدف دیموکراسی را بدنام و بازیگران واقعی آنرا بی اعتبار کرده است. در سایه چنین دیموکراسی خانواده ها نسبت به دانشگاه، شفاخانه ها، جاکعه مدنی و دفاتر و حتا پولیس بی باور و کم اعتماد شدند و یگبارگی کار های اجتماعی را از دست دختران و خانم های خویش گرفتند و اجازه کار کردن را به آنان ندادند.
راهکارها
برای بهبودی وضعیت دیموکراسی و بدست آمدن اعتماد دوباره آن، باید فرصت طلبان و فرصت جویان مورد مواخذه قرار گیرد و پیش روی مردم افغانستان رسوا شود.