۴/۱۵/۱۳۹۲

پیام مردم سرخجوی ولسوالی ورس ولایت بامیان به استاد حاجی محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان



      


دراین پیام که توسط داوود ناظری و ناطقی به نمایندگی از مردم سرخجوی خدمت استاد به خوانش گرفته شد، مردم حمایت و پشتیبانی سیاسی و فرهنگی خویش را از سیاست های کارا و موثر رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و رئیس کمسیون عدلی و قضایی مجلیس نمایندگان اعلام نموده، برای استاد طول عمر و صحت و سلامتی از دربار خداوند استدعا نموده و در ضمن مشکلات و چالیش های فراوان که مردم با آن سالها دست به گریبان است نیز درمتن این پیام به سمع استاد رسانیده شد و از ایشان خواهان توجه بیشتر به اوضاع مردم این منطقه شده است.
در مقابل استاد محقق نیز پیام مردم را استماع و برای مردم سرخجوی ولسوالی ورس آرزوی موفقیت و سر افرازی نمود و در مورد محرومیت ها و مشکلات مردم و بی توجهی حکومت در زمینه های مختلف با این مردم ابراز همدردی و با آنان اعلام کمک و همکاری نمود. همچنان به طور جداگانه مردم مناطق دور افتاده ولسوالی ورس به ریاست شبکه راه فردا خواهان فعال شدن نشرات شبکه راه فردا از طریق آنتن های محلی در این مناطق می باشد.
این در حالی است که بیشتر از دوهزار فامیل در قریه ی سرخجوی ولسوالی ورس زندگی می کند و مشکلات عدیده ی از قبیل متضرر شدن از دوره های خشکسالی،جنگهای داخلی، تخریب زمینهای زراعتی توسط آفات طبیعی و سیلاب های ویرانگر، از بین رفتن باغ ها و جنگل ها در زمان خشکسالی، حل و فصل نشدن منازعات و دعواهای حقوقی که بعضی آنها تقریبا از هفتاد سال بدینسو در ولسوالی ورس در جریان می باشد. بی توجهی مسئولین دولتی و حیف میل شدن بودجه های باز سازی در قسمت معارف و سرکها و پلچکها، عدم کلینیک و ضعف فعالیت بخش های صحی در این قریه از مشکلات عمده ی مردم این محل می باشد. مردم سرخجوی ولسوالی ورس با آنکه در عصر دموکراسی و صلح پیشگام بوده و در عرصه های انتخاباتی و ملی فعالانه شرکت می کند اما در اثربی توجهی مسئولین حکومتی در طول ده سال گذشته تمام مشکلات ایشان همچنان بر جای خود باقی است و اندک ترین توجه به مردم نشده است.