۹/۲۷/۱۳۹۰

نمایش گاه بزرگ وناب صنایع دستی محلی (هزاره جات) در شهر کابل +عکس




شهر کابل به روز یکشنبه شاهد بزرگترین نمایشگاه تولیدات ناب و سنتی محلی افغانستان بود که از سوی اتحادیه ملی پیشه وران افغانستان برای مدت سه روز در این شهر تدویر یافته است. در این نمایشگاه سه روزه، یک صدوبیست واحد شغلی اعم از تولید کنندگان صنایع دستی، مواد غذایی و سایر کالاهای مصرفی از ولایات بلخ، ننگرهار، سمنگان، تخار، هرات، کندز، بامیان، غزنی، لوگر، ارزگان، قندهار و ولسوالی استالف ولایت کابل اشتراک نموده اند.



که از آن جمله می توان به برک هزاره جات، انار و لباس کندهار، صنعت ابریشم، شیشه و شیرینی هرات، صنعت قره قل و چپن مزار شریف اشاره نمود. تولید کنندگان محصولات داخلی که برگزار کنندگان این نمایشگاه را نیز تشکیل می دهند، این نمایشگاه را معرفی کننده خوبی برای تولیدات و صنایع دستی داخلی دانسته و آن را گام مثبتی در جهت بازتاب مشکلات خود می دانند.


 چند تن از برگزار کنندگان این نمایشگاه


هدف از برگزاری این نمایشگاه، معرفی تولیدات محلی داخلی، رشد استعداد ها و تقویه صنایع داخلی و توسعه اقتصادی خوانده شده است. گفتنی است که همزمان با گشایش نمایشگاه، پیشه وران اشتراک کننده، چالش های فراراه تولید کنندگان و فعالیت کنندگان کوچک را بامسولان ادارات دولتی و موسسات تمویل کننده در میان گذاشتند.

دو انفجارعظیم در کربلا:

در جامعه اسلامی وتاریخ اسلام ، دوخط موازی همیشه در تضاد حرکت نموده که گاهی این وگاهی آن پیروزی را ازآن خود کرده است.
مردم هم با عقیده کامل گاهی طرفدار این جبهه وگاهی طرفدار آن جبهه بوده است شاید زیاد کسانی بوده که بنام زینب وعلی نزر وخیرات کرده باشد که یزید در مقابل حسین پیروز شود.
اما عقده های دل ودعوت ها وآرمان های زیاد در کربلا انفجار کرد که هزاران وبلکه ملیونها نفر را طعمه خودساخت.
ازاین طرف حسین ویارانش کسانی بود که هیچ گاهی نمی خواست تا زیر بار حکومت فاسد یزید بیرود یزیدو یزیدیان  از زمان رسول خدا وجنگهای آنحضرت کینه به دل داشت ولی ظا هرا مسلمان بود در انتظار یگ فرصت بود تا هدف خویش  را اظهار کند.
در کربلا دو انفجار عظیم وبزرگ در سال 61 هجری به وقوع پیوست که عقهده های چندین سال قبل وبعدرا شاید تا دامن قیامت بر جسته کرد.

امروز درجامعه اسلامی ما به خصوص افغانستان ، سرسلسله یزیدیان وکسانیکه عقده ای بود با استفاده از فرصتها این حادثه بزرگ را علیه یک دسته مسلمان عزادار به راه انداخت که صدها تن کشته وزخمی شد.
واز سوی دیگر ، مردم سخت علاقه مند زیارت عتبات عالیات در سرزمین کربلا هستند وبا وجود ضعف شدیدی اقتصادی را هی کربلا می شود .
در افغانستان ده ها شرکت زیارتی وصیاحتی با رقابت آزاد تجاری در جریان فعالیت وانتقال زائیرین امام حسین (ع) می باشد .
چنانکه ما بینیم از جیب مردم مظلوم وفقیر ما پول می رود وتجارت وکار برای یک عده دیگر به وجود می آید وهمچنین رسانه با نشر تبلیغات شرکت در آمد خوبی دارند، به یاد داریم که از یک خانه سه نفر ویا چهار نفر هم که ثبت نام می کند باپول قرض است که با زیارت عتبات عالیات سه لگ یا چهار لگ افغانی قرضدار می شود.
مردم ما فراموش نکند که پیامبر فرمود کل زمین کربلا وتمام روز ها عاشورا است.
خوب است که باید تمام زاویه های زندگی خود را حسینی بسازیم ورهنمودهای حضرت زینب بدرقه راه ما باشد.
موارد لزوم مصرف پول خودرا بشناسیم.
به نظر من درست نیست که اقتصاد مردم بیچاره ما مصرف راه زیارت عتبات عالیات شود شاید دراین کار ائیمه راضی نباشد.
صندوق خیریه را بنام امام حسین پشنهاد می کنیم که محصلین فقیر ما وکسانیکه توان مالی ندارد باید تحصیل کند ازاین پول وصندوق خیریه کمک شود از همه بهتر است وثوابش زیاد تر است.
هرکس موافق است لطفا در قسمت نظرها اشتراک نماید با مشخصات وشماره تلفن خود .