۱۰/۰۸/۱۳۹۰

سرکهای کاهگیلی بامیان به کابل رسید:

ریاست شاروالی کابل وفوایید عامه با اقدام جدید که روی دست گرفته است ،  سرکهای سابق شهر کابل را تخریب وسرکهای جدید  احداث می کند.
همشهریان کابل می گوید دولت افغانستان کاهگیل نمودن سرکهارا در ولایت بامیان آغاز نموده واکنون این پروسه سرکسازی در شهر کابل آغاز شده است.
در شهر باستانی بامیان ریاست شاروالی بودیجه هنگفت را برای سنگ فرشی بازار بامیان مصرف نمود وبعد ازان ریاست شورای ولایتی این ولایت با ابتکار جدید خویش تمام کار گرا ن شهر را به کار استخدام نمود وشروع کرد به کاه گیل نمودن شهر بامیان ، به گفته ریاست شورای ولایتی با میان از پروژه های کم کیفیت شهر بامیان بهتر است که شهر را کاه گیل کنیم تا همه وقت کار گرای ما مصروف کار باشد وهم مقاومت سرکها زیاد تر باشد.
اما در شهر کابل مدت می شود که افراد شاروالی به کمک پولیس امنیتی شهری ، بارنده های نانبای ها وهوتلها را خراب نموده وتمام دست فروشان شهر کابل را از روی جاده عمومی دور می کند وبا بیلدوزر سرکهای شهر را تخریب می کند.
همشهریان کابل می گوید: سرک سابق شهر خیلی مقاوم تر وبا کیفیت تر از سرهای جدیدی است که بعدا در کابل و ولایات احداث شده ومورد استفاده قرار گرفته است.
شاهد براین مدعای همشهریان ما این است که ریاست ترافیکی قانون را وضع نموده که وساییط نقلیه سنگین بتر باید بعد ازین باید نصف بار سابق را حمل نقل نماید تا سرکها خراب نگردد.
به گفته غلام علی یکتن از تیلر دارن که در مسیر هرات وکابل کار می کند می گوید ما قبلا 42 تن بار می کردیم فعلا 20 تن باید بارگیری کنیم یعنی از نصف هم کمتر به همین خاطر موتر خودرا بیکار ماندیم وپارک کردیم .
این در حال است که جدیدا در کابل نامگزاری خانه ها بر اساس شماره ، برای سهولت وشناسای خانه ها آغاز شده است.