۶/۱۶/۱۳۹۰

دفن قانون ومرگ دموکراسی درخانه ملت افغانستان:

طبق نوشته جالب از عبدالشکور، ماه‌ها کشمکش و تنش‌هاي رسوای سیاسی، پیرامون جنجال‌هاي انتخاباتی، که از هم گسیختگی کامل را بر چرخه حکومت و جامعه مستولی نموده بود، تشنگان قدرت و حریصان مال و شوکت، با شعار دروغین قانون مداری و دموکراسی، در پناه تانک و نظامیان تا به دندان مسلح، با خرسندی و شادمانی که ذلت و حقارت را روایت مي‌کرد وارد مجلس نمایندگان شدند.
سخن اصلی و اساسی در اینست همه آن کسانی که امروز در عرصه سیاست و قدرت در کشور حضور داشته و نقش ایفا مي‌نمایند، داعیه قانونگرایی و حاکمیت مردم بر سرنوشت‌شان را دارند. ولی اولین قربانی این بازی‌ها «قانون» و ‌«مردم» هستند. از آنجایی که رئیس جمهور و حکومت براساس قانون اساسی مسؤولیت پذیری بیشتری را در راستای تحکیم قانون و حاکمیت مردم دارند، بیشتر مورد نقد و ارزیابی قرار مي‌گیرد. نقد حکومت و حکومتگران هرگز به معنای تأييد مواضع و دیدگاه‌های طیف‌هاي سیاسی دیگر نبوده و مي‌توان بر دیدگاه‌ها و کارکردهای آنان نیز نقادانه نگریست.
متا سفانه هر اقدام که صورت گرفته تا هنوز حل مشکل نبوده بلکه پیچ در پیچ شده وگره های پیچیده گی در خانه ملت بسیار شده است ، از نظر اعتماد مردم وباور مردم به حکومت ودموکراسی کشور ما تا لبه پرت گاه نزدیک شده وعنقریب است که از نظر اجتماعی سقوط کند.
نماینده گان دولت به زور تفنگ وتانگ وارید مجلیس می شود  چند تن از شهروندان کابل دیروز در تلویزیون راه فردا ابراز نظر می کرد که که اگر به صورت مسالمت آمیز تر وقانونی تر نماینده های تازه برنده اعلام شده داخل پار لمان می گشت بهتر بود
هم اکنون مردم کاملآ بی باور شده است به دولت ودموکراسی اعتبار باقی نمانده است.
به همین خاطر دموکراسی وقانون در خانه که مسما به قانونگزاری و وضع قوانین است بطور علنی دفن می شود.
دیگر قوانین هم : انا لله وانا الیه راجعون.