۵/۲۶/۱۳۹۱

اعضای ارشد جبهه ملی در پنجشیر



اینک بهار! بلوغ گل سرخ وحدت و همدلی اقوام با هم برادر افغانستان را جشن می گیرد. چمن می آراید.
ربابه های آفرینش  در خانقاه دلدادگی و برادری فراخوانده شده تا  رباب بنوازند و چنگ درچنگ گیرند وشوری در نیستان  هستی بدمند و سرود انسانیت را  بخوانند.
ای بار در دره زیبای پنجشیر عشق باریده وگل همدلی و وحدت  به شکوفه نشسته  و ساغربدوشان سنبول عدالت  جشن حضور دارند.


مگر نمی بینید که درکارگاه هستی شوری در افتاده ونوای دل نشینی همه را به  وحدت فرا می خواند و حجاب ها از میان برداشته شده و محبت وعشق به کشور بدون حاجب نمایان شده است.

حرکت می کنیم همچون طوفانهای بر خواسته از غرور بابا.

 هزاره ها و دیگر عدالت خواهان افغانستان و ملت محروم دراین کشور!  متحد وهمدل وهمگام در کنار فرزند عدالت ویادگار شهید اقالیم قبله مزاری، عدالت را به تکبیر به نشانیم وانسانیت را به نماز.
آینده افغانستان، آبستن یک سرنوشت وتحولی دیگری است که مجزای تاریخ سیاه دراین سرزمین خواهد بود.
دراین رستا خیز قاره های تا زه کشف شده در نسل هزراستان، قرن ها سکوت را می شکند.
تا بیست پنجم ماه سنبله دولت می تواند با توجه به خواسته های مردم ما این افشا گری حق طلبانه را فرو نشاند در غیر آن ملیون ها مردم و هموطن فقیر و مظلوم و فراموش شده ما خودها را برای خیزش آماده می کند که فریاد آن از کوه های هندوکش و بابا فراتر خواهد رفت.
آبشار های کوهستان این بار سکوت نه بلکه عدالت عدالت را شعار خود ساخته و برای حق طلبی تعدادی از مردم بر خواهد خواست.
دربیست پنجم ماه سنبله با فریاد حق طلبی همراه با پرچم دار ملت، غرور های که بنا به مصلحت هم گرای و ملی گرایی ازدست داده بودیم باز خواهم خواست.
این بار چپن عدالت خواهی " بابه" دوباره به دوش افگنده خواهد شد.
پرچم عدالت و انسانیت را بر بلندای قله انسانی بر خواهد افراشت.
باز هم اگر خواست عدالت اجتماعی و متوازن مردم ما در نظر گرفته نشود و از سکوت و مراعات مصلحتی مردم ما سوئ استفاده شود مردم ما برای حقطلبی
 از همه جا خواهند آمد از شانه های غرور بابا، از بلندای  بام جهان بامیان از مزار بابه بزرگ ومرد عدالت خواه از مزار شریف، از مزارستان شهید محمد جواد ضحهاک، از دایکندی مهد شیران چون قهرمان مرد تاریخ شیعه افغانستان محمد ابراهیم گاو سوار وشهید وحدت وعدالت خورشید جهان علم وعمل شهید صادقی نیلی و ...
این بار از ولایت های مختلف افغانستان مردم عدالت خواه ما صدای عدالت را در گلو گاه تاریخ ترانه ماند گار خواهد ساخت.
این بار نسیم عدالت خواهی و نفرت از تبعیض نه تنها در افغانستان بلکه تا کشورهای
استرالیا تا امریکا، از مالیزی تا روسیه، از ایران تا سوئد، از کاندا تاپاکستان، از شبهیه قاره هند تا چین، از شمال جنوب اروپا تا آخرین نقطه جهان  همراهی می کنند و  رایت ها ی عدالت برافراشته شده را به هم گره خواهند بست.
قشر مظلوم و محروم افغانستان و هزارستان در صورت بی توجه بودن دولت مرکزی به خواسته های آنان، در کنار فرزند عدالت نعره عدالت خواهی را بلند خواهد کرد.

می خروشیم همچون صاعقه های هزارستان

حرکت می کنیم همچون طوفانهای بر خواسته از غرور بابا.

قامت حماسه ما از میان انبوه غرور آفرینان تاریخ راست خواهد شد.
این بار خون استاد شهید، خون جواد ضحاک، خون کاظمی، خون ربانی و صدها خون دیگر که به ناحق و به خاطر تو طئه های ریخته شدهاند به چهره خورشید تاریخ خواهیم پاشید تا دیگر برای همیشه سرخ رو باشیم.

خبر های رادیو پیتاو در روز های عید


بنام خدا توجه نمائید به اخبار عیدانه از برنامه خانه به دروازه در اول توجه نمائید به پرزه جات مهم خبر - فرار یک تعداد از هموطنان ما از خانه های شان به منظور پنهان شدن از مهمانان عید - به کرایه گرفتن یک عراده کراچی برای انتقال افراد در روز های عید توسط یک تن از هموطنان ما و حال هم لب و لواب اخبار با فرارسیدن عید سعید فطر نرخ مواد خوراکه هم چنارگونه بلند رفته است . تا انجائی که یک تعداد از هموطنان ما نسبت عدم خرید کیک و کلچه و دیگر ضروریت های عیدانه از خانه های شان مهاجر شده و به خرابه های دفاتر دولتی که اززمانه های جنگ با ابتکارات وزارای کشور بجا مانده است مهاجر شوند . تعداد این مهاجرین که از مرز صد فامیل میگذرد بدین باور اند که با فرار از خانه های شان میتوانند از چشم عقارب و دوستان شان در امان بوده و نیاز به پاک کردن عرق ها شان از شرم در روز های عید نخواهند بود. مهاجر : بیادر از این کده که در روز های عید پیش مهمانا کم بیاییم و با یک چای خالی بدون کیک و کلچه دیگایشه خو بان پزیرائی کنیم بهتراست که از خان های خود خارج شویم تا کس نفام

ه دیگه مهاجر : امو ضرب المثل است که میگن یا سیال گم باش یا سیال برابر یک موسسه خیریه خارجی حاظر شده تا با بیست ملیون دالر امریکائی به این مهاجرین کمک کنند . اما صاحب نظران بدین باور اند که مقدار کمک های که از سوی این موسسه خیریه صورت میگیرد مرفوع کننده نیازمندی های این مهاجرین نبود و انان نیازمند کمک های بیشتری میباشند. صدای صاحب نظر : نظر به کمک های که تا هنوز به افغانستان صورت گرفته و ده ها ملیارد دلار از سوی جامعه جهانی در اسمان افغانستان غلبیل شده ولی متاسفانه تنها در دامن یک تعداد از اشخاص بلند رتبه دولتی و ان جو یو ها ریخته شده است . و دیگر مردم نتوانسته اند از این نعمت خارجی ها مستفید شوند . بنابر این باید کمک ها خروار گونه سرازیر شود تا یک بخش کوچکی به ضعیفان و اشخاص بیواسطه برسد . در غیر این صورت ده ملیون و بیست ملیون در جیب یک فرد رفته و متباقی محروم خواهد ماند. این اولین کمکی نیست که به نیازمندان صورت میگیرد بیش از ملیون ها دالر غلبیل شده ولی متاسفانه هنوز یک سند هم به غیر واسطه داران نرسیده . بابه نوروز یک عراده کراچی را در روز های عید به منظور انتقال اعضای فامیلش برای باز دید و تبریکی عید از خانه دوستان به یک ده هزار افغانی به کرایه گرفت . وی بدین باور است که بااز دیاد مسافر در روز های عید کرایه تکسی های شهر به ده برابر میرسد و مشکل ترافیک در تمام جاده های شهر به وجود میاید . - بابه نوروز : اگه نواساره خانه دوستاو قوما نبری هم نمیشه اگه ده امید ای موترهای لینی باشی که ده یک روز هم خانه یک نفر نمیرسی این اولین باری نیست که مردم از ازدهام ترافیک و کنترول قیم شکایت دارند 
منبع: زندگی در کابل