۱۱/۱۷/۱۳۸۹

یک ابتکار جدید ، از فوایید عامه برای جلوگیری از تخریب سرکها:

من فکر می کنم که اضافه باری وغیر استاندرد بارکردن موترهای بار بری ومسافیر بری به دوش مدریت ترافیکی می باشد ، اما امروز توسط وزارت فوایید عامه متوقف شد ، این اقدام فوایید عامه امروز درسرک شاه راه جلال آباد که روزانه صد ها موتر بار بری ومسافیر بری ازاین شاه را عبور ومرور می کند عملی گردید .
موتر های که غیر استاندارد وبالاتر از قانون بار حمل ونقل می کرد مجازات گردیده است ، تعداد ازدریوران محترم تایید کرده که برای ما قبلآ کسی نگفته بود که اضافه باری نکنید .
دوستا شما قضاوت کنید ، زمانیکه در یک کشور وظیفه یک بخش از دولت را بخشی دیگر اجرا می کند چرا سوال نمی شود که چرا کار را صاحبان اصلی آن انجام نمی دهد ، اضافه باری موتر ها وغیر قانونی مسافیر سوار کردن باید مدیریت های ترافیکی به آن رسیده گی کند .
وزارت فوایید عامه به خاطر اینکه سرکها دوام دیر ترکند دست به این اقدام زده است .

کابل بی زر باشد بی برف نه

این سخن مردم وبزرگان هستند که درباره ارزش واهمیت برف ، درشهر کابل می گفت که (کابل بی برف باشد وبی زر نباشد)
برف باری مردم ما وشمارا نسبت به سال آینده امید وار تر می سازد تا یک سال پر ازتراوت وحاصل درانتظار دهقانان زحمت کش کشور ما افغانستان باشد.
برف باری در کابل معمو لآ از پانزدهم ماه دلو اغاز می شود تا پانزدهم ماه حوت برف می بارد که سیمای شهر را زیبا وساده می سازد ورنگ به طبیعت می بخشد که بیگمان دلهارا تسخیر می کند .
ازمدت دو روز به این طرف یکی ازرحمت های فراگیر خداوند (برف) بالای همه به طور مساوی می بارد .
یک سال پر از طراوت وشادابی برای همه هم وطنان خود در سال هزار سیصدو نود آرزو مندم.