۹/۱۸/۱۳۹۱

مدال افتخاری فساد اداری و ارتشا به حامد کرزی ریس جمهور+عکس





فعالین مدنی ومردم بامیان، بعد از کاه گیل کردن سرک و اهدای مدال افتخاری به الاغ و فرستان هریکین را به عنوان تحفه به وزارت انرژی و برق اینبار، طنزآمیزانه مدال مقام اول فساد و ارتشاد اداری را به ریس جمهور کرزی تفویض کرد.
این اقدام نمادین مردم بامیان در جمع ده ها باشنده این ولایت در مر کز بامیان در چوک هریکین به تمثال کرزی احترامانه اهدا گردید.
یک عدد هریکین را به تمثال رییس جمهور کرزی به خاطر تلاشهای شان در قسمت اینکه افغانستان را از نظر فساد اداری در زمره اول در کشورهای دیگر قرار دهد تقدیم نمود. این اقدام در حال صورت میگیرد که هفته گذشته سازمان جهانی شفافیت، افغانستان را در زمره سه کشور فاسد ترین جهان معرفی نمود.
بامیان از جمله فقیر ترین ولایات افغانستان به شمار می رود که مردم آن همواره مورد کم توجهی دولت مرکزی افغا نستان قراردارد.
یک اقدام نمادین دیگری در سال دو هزار و نه مردم و فعالین مدنی بامیان سرکهای بازار بامیان کاه گیل گردید و در اقدام دیگر به مرکب به خاطر کشیش آب خوردن شان مدال افتخار تقدیم کرد.
در ولایت بامیان اوضاع امنیتی نسبتا خوبی بر قرار است ولی در قسمتهای مختلف زندگی تو جه صورت نگرفته و تمام بر نامه های اقتصادی و زندگی مردم به صورت خیلی قدیمی و عقب مانده پیش می رود.
داوود ناظری - کابل