۳/۲۰/۱۳۹۰

مسموم شدن چهل تن از دختران مکتب درولسوالی ورس ولایت بامیان


زمانیکه این دختران وارید صنف می شود بوی را احساس می کند وبعدآ بی هوش می گردد، که به گفته اکبر باشنده تکاب برگ ولسوالی ورس ، مریضان درحال حاظر زیر خیمه بسر می برد ، وی علایم مرض را دروجود مریضا ن استفراغ ، سردردی ، بیحرکت شدن دستها ی مریض عنوان می کند وی میگوید که داکتران تا هنوز نتوانسته که این مرض وعلت آنرا تشخیص دهد.
حاجی سلیمان مرزای ولسوال ورس دریک تماس نلفنی به آیینه، این مرض را تایید نمودوگفت که درهفته گذشته این مرض درولسوالی پنجاب، در لیسه اناس برخواست نموده که این حالت مسمومیت یک حالت خنده آور را برای مریض بوجود می آورد.
وی گفت درورس دیروزاین مرض پیداشده که حالت نگران کننده ندارد به گفته داکتران محل ، بوی ملتین ازلباس مریضان استشمام می شود ، که تاهنوز عاملین این قضیه دستگیر نشده است ولی نیروهای امنیتی درتعقیب عاملان این قضیه می باشد.
دریک گذارش دیگر ازولسوالی ورس پنجافیصد مردم ولسوالی ورس به خاطر خشکسالی دست به کوچ دسته جمعی زده ومال ومواشی خویش را فروخته است ، حاجی سلیمان مرزای می گوید، این خشکسالی عواقب خطرناک را درپی خواهد داشت . محمد موسی باشنده تخت ورس می گوید ، هفتاد فیصد زمین های زراعتی خویش را به خاطر خشکسالی کشت نکرده است وبه اثرکمبود علوفه تمام مواشی خودرا فروخته از منطقه کوچ نموده است .
این درحال است که با عبوردریای خروشان هلمند ودیگر دریاچه ها، ولایت بامیان ومناطق مرکزی  سرشارازمنابع  آبی بوده ولی به خاطر کم توجه دولت،  مردم نمی تواند ازاین آبها استفاده کند که با خشکسالی مواجه می گردد.
به گفته ولسوال ورس ازبهار امسال تاکنون ، ازصدو هشتاد هزارنفوس این ولسوالی ده فیصد آن به خاطرشدت فقر دست به کوچ دسته جمعی زده ودرشهر کابل ومرکزبامیان زندگی می کند

نشست بزرگ علمی تحت نام خمینی وبیدار جهان اسلام :


    نشست بزرگ علمی تحت عنوان امام خمینی «ر» وبیداری اسلامی ، با اشتراک شخصیتهای علمی ، فرهنگی وصدهاتن از طلاب وبزرگان شهر کابل درمدرسه علمیه رسالت توسط نمایندگی جامعه المصطفی «ص» العالمیه  برگزارگردید.
محور بحث را دراین نشست علمی  موضوع بر رسی ابعاد مختلف قیام بزرگ رهبر اسلام ،امام خمینی «ر» تشکیل می داد که توسط دوتن از استادان بزرگ ، استاد مظفری  واستاد حمیدی تبین می گردید.
صحبت کننده گان این نشست علمی ضمن پاسخ به سوال مجری برنامه ابعاد گونا گون وآموزنده زندگی وبرنامه امام را  بیان نموده وازجمله،  عمل وقیام امام را عمل پیامبر گونه معرفی نمود که تمام هدف وزاویه های قیام وتلاش امام خمینی «ر» این بود که به دنیا بفهماند که حکومت اسلامی ازحکام فاصد زمان حمایت نمی کند بلکه اسلام یاور مظلومان وزیر پامانده گان است وهرکس ازحق خویش برخوردار شود.
اما م خمینی اصلیت دین را زنده کرد وارزش های اخلاقی وانسانی را برجسته نمود.
امام خمینی معمار بزرگ انقلاب اسلامی در جهان بود که سنت هزار ساله که بین مسلمانان خواب رفته رواج یافته بود شکست وازآغاژ با رفتار نیکو ودعوت به حق برای خویش دردلهای مردم جا بازکرد.
مهمانان برنامه نکات را از زبان خود امام وسفارشات امام خمینی را که علمای جهان اسلام باید گرنده داشته باشد تا ازتمام وقایع که درجهان رخ می دهد مخصوصآ بالای مسلمانها مطلع باشد وهمچنان عالمان جهان باید دستگاه های فرستنده داشته باشدتا صدای خویش را فراتر از محدوده کشور بلکه به گوش جهان اسلام برساند، داشته باشد.
خمینی روح وانرژی زخیره در اسلام بوده که با قیام خویش آنرا منفجر نمود وانقلاب عظیمی را درجهان اسلام به وجود آورد، امام توانیست که با کمک الهی یک حکومت الهی را پایه گزاری نماید.
امروز دیده می شود که عدم رهبریت اسلامی درکشور های پشرفته جهان همرا ه با مشکلات بوده وهمیشه خالی وبی معنا است .
موفقیت های این انقلاب بزرک که تا هنوزتوسط روحانیت اداره می شود در عرصه های مختلف طب ،درمان ، انرژی ذروی ، تسلیحات وتولید جنگ افزاروغیره دست آورد های حکومت ولایت فقیه تا کنون درعرصه های علوم انسانی وتجربی برای مهم وارزنده ونمایانگر عظمت قیام امام وپیروان این راه می باشد.
بهر حال فرصت ها را باید پیدا کرد تا اندیشه های امام خمینی وهدف والای انسانی واسلامی شان را مورد بحث قرار دهد، درحقیقت اما م خمینی دراسلام یک اصل فراموش شده را احیا کرد ، امام به جهان نشان داد که دین اسلام دینی است که ازحکام فاصد حمایت نمی کند ، بلکه د ینی است که حامی توده های غریب وناتوان ملت است .
امام خمینی پس ازسالها مبارزه دربیست دوم دلو سال هزارسیصد و پنجا وهفت نظام شهنشاهی ایران را شکست داد وجمهوری اسلامی را تاسیس نمود وی در چهارده هم جوزای سال هزار سیصد و شست هشت بادریای ازاندیشه خود، دارفانی را وداع گفت .