۶/۰۲/۱۳۹۲

ده ها تن از نیروهای دریایی از کابل به بامیان منتقل گردید




     گزارشها می رساند که ده هاتن از نیروهای دریایی کابل، مع الخیر به مرکز ولایت بامیان منتقل گردیده و قرار است که به زودی فعالیت های خویش را در این ولایت آغاز نمایند.
طبق اظهارات باشندگان مرکز بامیان، هم اکنون این افراد در ساحات اجرای وظیفه خویش پراکنده اشده اند و هر ازگاهی عملیاتی را نیز انجام می دهند. در فصل خزان زمینه برای عملیات نیروهای دریایی بیشتر فراهم می شود و امیدواریهای بیشتربرای موفقیت اینها به وجود آمده است.
این نیروها احتمالا در باغها، زراعت کچالو، گلپی، کرم، نیش پیاز، سرایها از طرف وقت شب بیشتر حضور خواهد یافت و احتمالا در بخشهای آدم ربایی مزاحمت های بازاری و تکدی گری نیز تاثیر گذار خواهد بود.
انتقال نیروهای دریایی کابل به بامیان خطر گسترش اعتیاد دربین مردم، گسترش دزدی و راهزنی و مشکلات اجتماعی دیگر را فراهم می سازد. اینها از طرف شب در مزرعه های کچالو و گلپی و دیگر محصولات دهاقین رفته و دزدی می کند و بعد با قمت بسیار کم در بازار برای صاحبان دکانهای سبزی و میوه فروشی و برگر فروشیها می فروشند.
طبق گزارشهای دقیق،  چند روز پیش دو موتر نوع فلاینکوج 36 تن از معتادین را از زیر پل سوخته به بامیان انتقال  داده و کرایه های شان را پیش از بردن دریافت نموده است. انتقال معتادین در بامیان یک خطر جدی به شمار می رود و باید کسانی که عامل این کار می باشد باید جریمه شود تا دیگر موتر وانان این کار را تکرار نکند.
از سویی دیگر خود این عمل و انتقتال موفقیت آمیز معتادنی در بامیان نهایت ضعف دروازه بانهای امنیتی را در ساحات شش پل و مرکز بامیان نشان می دهد.