۱۱/۱۶/۱۳۹۰

راه های مواصلاتی ولسوالی های ولایت غزنی



اعضای شورای ولایتی غزنی نسبت به عملکرد ادارات این ولایت در خصوص پاک کاری راه های مواصلاتی ولایت غزنی انتقاد نموده و پروسه پاک کاری راه های مواصلاتی را غیر شفاف و فساد آلود می خوانند. بگفته اعضای این شورا، بیشتر از شصت درصد بوجه پاک کاری راه های مواصلاتی از سوی ریاست فواید عامه و شرکت های برنده این پروسه حیف و میل می گردد، در حالیکه راه های مواصلاتی مرکز با ولسوالی های این ولایت، تا سه روزی بعد از برفباری نیز مسدود می ماند. اما رییس فواید عامه ولایت غزنی این اظهارات رد کرده، میگوید که پروسه پاک کاری راه ها شفاف بوده و راه های مواصلاتی هم  اکنون باز می باشد.
تماس های تلفنی مسافران گیر مانده در راه های ولسوالی های دور دست ولایت غزنی، حکایت از آن داشت که گویا راه های مواصلاتی مرکز این ولایت با ولسوالی های گیلان و جاغوری و از آنجا به مالستان تا روز یکشنبه نیز مسدود بوده است.  مسولان ریاست فواید عامه ولایت غزنی نیز با ذکر این نکته که " بندش راه های مرکز این ولایت با ولسوالی های دور دست آن، الی صبح روز یکشنبه باز شده است " به این ادعا مهر تایید زدند. در همین حال اعضای شورای ولایتی غزنی نیز از عملکرد ادارات مربوط در این زمینه شدیدا انتقاد کرده و پروسه پاک کاری راه های مواصلاتی غزنی را غیر شفاف و فساد آلود می خوانند.
به گفته این عضو شورای ولایتی غزنی، یشتر از شصت درصد بودجه اختصاص داده شده از سوی ریاست فواید عامه این ولایت و شرکت های برنده حیف و میل گردیده و مردم این ولایت با مشکلات متعددی روبرو می باشند. ادعاییکه از سوی رییس اداره فواید عامه این ولایت رد گردید.
با این حال آقای دانش افزود که معاون ولایت غزنی به روز یکشنبه موظف شده است تا قضایای بندش راه ها و عملکرد ریاست فواید عامه این ولایت را پیگیری نموده و از چگونگی این پروسه گزارش دهد.
-----------------------------

شعری زیبا


aشعری از آقای کاظم کاظمی

این پیاده می شود ، آن وزیر می شود
صفحه چیده می شود، داروگیر می شود

این یکی فدای شاه ، آن یکی فدای رخ
در پیادگان چه زود مرگ و میر می شود

فیل کجروی کند ، این سرشت فیل هاست
کجروی در این مقام دلپذیر می شود

اسب خیز می زند ،جست و خیز کار اوست
جست و خیز اگر نکرد ، دستگیر می شود

آن پیاده ضعیف راست راست می رود
کج اگر که میخورد ، ناگزیر می شود

هر که نا گزیر شد ، نان کج بر او حلال
این پیاده قانع است ، زود سیر می شود

آن وزیر می کشد ، آن وزیر می خورد
خورد و برد او چه زود چشمگیر می شود

ناگهان کنار شاه خانه بند می شود
زیر پای فیل ، پهن ، چون خمیر می شود

آن پیاده ضعیف عاقبت رسیده است
هر چه خواست می شود ، گرچه دیر می شود

این پیاده ، آن وزیر... انتهای بازی است
این وزیر می شود ، آن به زیر می شود