۱۲/۲۷/۱۳۹۲

نتایج کانکور سال 1393



به خاطر گستردگی تقلب ها در امتحان کانکور سال 1392 برای سال 1393، اتحادیه های پوهنتون های افغانستان اعلام کرده است که نتایج امتحان نا مشروع و غیر قابل قبول می باشد.
این اتحادیه بر رسی کرده و می گوید که تقلب امسال نسبت به سالهای گذشته گسترده تر بوده و اکثریت تقلبها سازمان یافته می باشد. گفته می شود که برگزاری مجدد امتحان کانکور حدود 125 میلیون دالر هزینه بر خواهد داشت. قابل یاد آوری است که آخرین دور امتحان کانکور به تاریخ 21 حوت سال جاری در کابل گرفته شده است. بر روال سالهای گذشته چند روز محدود به اعلام نتایج کانکور باقی مانده است.

زمان نا مناسب، برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی در افغانستان


یکی از مشکلات اساسی در روند برگزاری انتخابات همه شمول و فراگیر، اوضاع نا مناسب جوی در کشور می باشد. چون زمان کمپاین و برگزاری انتخابات، در سرد ترین و برفی ترین موقع سال قرار گرفته است. متاسفانه قسمی که اکثر برنامه های تبلیغاتی در پایتخت محصور گردید؛ متاسفانه کمیسیون مستقل انتخابات هم تنها شهر کابل و چند شهر محدود دیگر را در نظر گرفته است. حالا برف باری های شدید در مناطق مرکزی کشور کار کمپاین و گشت و گذار به قریه هارا غیر ممکن ساخته است. چند روز بعد با همین وضعیت برفی و صعب العبور بودن راه های مواصلاتی، انتخابات برگزار می شود. با این وضعیت بر گزاری انتخابات شفاف و همه شمول غیر ممکن خواهد بود.

اعلام حمایت مثلث حاکم در آینده افغانستان، از آرمان شهیدمزاری(رح)


در مراسم سالگرد امسال شهید مزاری(رح) که در سراسر کشور برگزار گردید؛ نامزدان پیشتاز در انتخابات ریاست جمهوری سال  1393 حمایت و پشتیبانی خویش را از آرمان شهیدمزاری اعلام نمود و اندیشه های آن پیر فرزانه را در تعاملات سیاسی کشور به عنوان یک اصل عنوان نمود.
داکتر عبدالله عبدالله، داکتر اشرف غنی احمدزی و داکتر زلمی رسول با اشتراک و برگزاری محافل جدا گانه به همین مناسبت(سالگرد شهید مزاری) هرکدام اندیشه سیاسی و رهبری بابه را زنده و جاویدان دانسته و حمایت و پشتیبانی خویش را از سیاست گذاری های جاویدانه رهبر شهید اعلام نمود.