۴/۱۷/۱۳۹۰

مشکل اساسی افغانستان امتیاز طلبی است:

درافغانستان به فضل خدا ، همه چیز یافت می شود همه نعمتهای خداوند موجود است ، مردم ما دارای استعداد های مختلف است که حتی افتخار آفرین شدن در سطح بین المللی ، مدت ده سال می شود که ملیونها پول درافغانستان سرازیر می شود کاخها ساخته شده ، مکتبها وسرکها ساخته شده میدانهای هوای ساخته شده توسعه ولایات ، انکشاف وترقی درقسمت رسانه ها وسهولتهای ارتباطی بین ولایات ومرکز افغانستان وغیره بازسازی های محسوس صورت گرفته ، ولی چرا مشکل روز افزون می شود ومردم آرامش خودرا بدست نمی آورد ، چرا مشکلات فرهنگی ، اقتصادی ، امنیتی وغیره..... روز به روز اوج می گیرد ؟
امروز درداخل پارلمان چه مشکلات وفاجعه های روخ می دهد ، در درون دستگاه حکومتی ما چه مشکلات موجود است ، درقسمت باز سازی وانکشاف متوازن چه مشکلات موجود است درقسمت مراعات امور دینی ومزهبی چرا این همه مشکل پیدا است ؟؟؟
چرا نخبه گان این کشور یکی پس از دیگری ازبین می رود وکشته می شود ،چرا ساختمانها ومکاتب ومدارس مساجد انتحاری می شود ؟ چرا کشورهای همسایه مستقیمآ بیدون ترس وهراس دست به مداخله می زند؟
دلیل همه این بدبختی ها امتیاز طلبی اقوام مختلف افغانستان وافراد این جامعه می باشد .
استاد مزاری (ر) می فرمود زمان مشکل افغانستان حل می شود که تمام احزاب وگروه ها همدیگر را بپزیرند ، ترقی وپشرفت را در یکدیگر تحمل کند .