۱۱/۲۴/۱۳۸۹

تلفات اخیر برف باری ها درمناطق مرکزی ومسدودشدن راه های مواصلاتی:




ازآنجاییکه ریزش برف یکی از آرزوهای همیشگی مردم افغانستان است واقتصاد وبهبود زندگی شهروندان به

باریدن برف نیازمند است ، اما ازسوی دیگر.

به ادامه برفباری های اخیر راهای مواصلاتی برخی ولایات کشور مسدود شده ودها وسایط نقلیه وسر نشینان آن درچندین ولایت با مشکل عبور ومرور مواجه شده است .

بر اساس گزارش ها کوتل هونی که مسیری برای عابرین ولسوالی های بهسودولایت میدان وردک ، وپنجاب ورس ولایت بامیان میباشد از دو روز بدینسو به علت شدت برفباری ساعت ها مسدود گردیده اند .

غلام حسین ناصری نماینده ولایت میدان وردک درمجلس نمایندگان با ابرازنگرانی از وضعیت مسافران گیر مانده دربرف ، از ارگانهای ذیربط خواست تا جهت جلو گیری از یک فاجعه ، تیم های عاجل نجات را به ساحه اعزام دارند .

به گفته ناصری بیش از چهل وهشت ساعت حدود پانزده موتر دربرف گیرمانده وتماس های مسافران نیز قطع شده است .

وزارت فواید عامه میگوید از دو روز به اینطرف طوفان شدید همراه با برفباری سبب بندش این مسیر گردیده وبه گفته انجنیر احمد شاه معین مالی واداری وزارت فواید عامه تلاشها جهت گشایش آن به شدت ادامه دارد .

باید گفت که کوتل هونی در نقطه قرار دارد که روزانه صدها مسافر ووسایط نقلیه ازکابل ، میدان وردک به سمت ولسوالیهای بهسود وولایت بامیان عبور ومرور مینمایند وازسوی هم این مسیر درفصل زمستان دارای هوای فوق العاده سرد وبا طوفان های شدید همراه است .

بربنیا گزارشها ی رسیده از ولایت های بامیان ودایکندی ، برفباری ها ی اخیر دراین دو ولایت تلفات انسانی نیز به همراه داشته است .

23 کلو طلا از هفت دوکان در تانگ تیل دزدی شد:


چند شب قبل تقریبآ بیست سه کلو طلا از فروشگاه بهار سراب، واقع در تانگ تیل دشت برچی توسط سارقین شب هنگام به سرقت برده شد ،
دزدان چوکی دار را بسته کرده وتمام طلا ها را به سرقت بردند که تاهنوز دزدان را نتوانسته که دست گیر کند.

لباس های مخصوص ، برای هرکس:

وقتی که به جاده ها وکوچه های شهر کابل قدم بزنیم وخیال خود را بادیدن انواع خوردنی باب وپوشیدنی ها فراری بسازیم ، هر قشر از جامعه ومردم که دیده می شود بالباس های مخصو ص ودریشی کاری خود دیده می شود ولی چند طبقه مردم است که اصلآ از نظر لباس خود شناخته نمی شود که ای آدم چی کاره خود است ؟؟
این چند طاییفه مردم یکی معتاد ، مستری واسپندی است که یک رقم لباس می بوشد ومردم در موتر وپیاده رو برایشان جا خالی می کند وخود را از آنها دور نگاه می دارد.
موتر های مسافر بری هرچند که جای کمی باقی می ماند حتی مردم مسل خشت تنظیم می شود .
اما برای معتاد ، مستری واسپندی جای آزا د است .
دو طاییفه دیگر است که بعضی وقت ها باهم شبیه می شود ، خانم ها و دخترانیکه پتلون می پوشد ودریشی می کند یک قسم دستمال سر است که هم بچه ها می پوشد هم دخترا می پوشد، که خیلی شبیه هم می شود.
بنده اصلآ بین این طبقه مردم فرق می توانم که چی کاره است وچگونه با آنها ششت بر خواست داشته باشم .