۴/۲۰/۱۳۹۴

کوچی های مسلح، مسجد وکلنیک را در بهسود طویله ساخته است.




در منطقه خوات بهسود، مسجد، تکیه خانه و کلنیک ها، طویله گوسفندان کوچی شده است. رمضان عبدالله زاده خبرنگار شبکه راه فردا که از نزدیک این گزارش را تهیه کرده است، در این گزارش آمده است که کوچی ها به کمک طالبان مسلح، رمه های خودرا داخل مسجد، منبر و کلنیک جا به جا کرده و مردم خوات را در محاصره خود گرفته و همه ای دارایی مردم را به غارت برده است. مردم محل از حکومت خواهان رسیدگی به این مشکل شان می باشد.

تلاش‌ها برای ایجاد ناامنی در بامیان

بامیان در طول چندسال گذشته، یکی از امن‌ترین ولایت‌های کشور بود و آب خوش از گلوی مردم پایین می‌رفت و مردم به افتخارات بزرگ دست یافتند. اما چشمان حسود و دل‌های تنگ یک تعداد افراد و مسؤلان حکومتی، نمی‌توانند شاهد پیشرفت  بامیان و امنیت خوب در این ولایت باشند. به همین خاطر به شدت در تلاش ناامن ساختن ولایت بامیان هستند. ایجاد ناامنی در شاه‌راه میدان بامیان و پروان بامیان، فاجعه جلریز، راه اندازی تظاهرات‌های بدون مصلحت، حمله بالای ساختمان ولایت، بستن دروازه ولایت، تظاهرات خشونت آمیز علیه پوهنتون بامیان، تعیین والی با زور و فریب و برانگیختن احساسات و قومی و مذهبی در بین مردم، از اقداماتی است که تاهنوز برای ناامن ساختن بامیان انجام شده است. اما به تازگی خبردستگیری سرهنگ وفا نیز به گوش می رسد. سرهنگ وفا یک قومندان محلی بود که پارسال تمام اسلحه خودرا به دولت تسلیم کرد و مانند دیگر مردم محل در سرخجوی ورس زندگی می کند. اما با دستگیری او، تعهد دولت با مردم محل شکسته می شود و این امر باعث ناامنی منطقه خواهد شد.
امیدوارم که مسؤلان دلسوز بامیان، هرگونه اقدام کوردلان را در نطفه خنثی نموده و نگذارند که آنان به هدف شوم خود دست پیدا کنند و فرصت های استثنایی که نصیب این ولایت گردیده، از بین برود.