۱۱/۲۰/۱۳۹۱

دولت خیال می کند که در غرب کابل گرگها نشسته اند





استاد حاجی محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان از کشور های همسایه خواست تا در قسمت باز سازی غرب کابل سهیم شوند.
استاد محقق در یک سخنرانی خویش در شهرک مهدیه غرب کابل،  از کم کاری ها و فساد اداری در دستگاه های حکومتی نام برد و همچنین از عدم توجه کشورهای همسایه اسلامی نیز گلایه نموده و گفت که کاری مورد توجه در غرب کابل صورت نگرفته است.
استاد محقق همچنین نقش قیام امام خمینی را جهانی عنوان نمود و پیروزی ایشان را در انقلاب اسلامی الگو شعار اسلامی دانیست با پیروزی انقلاب جمهوری اسلامی ایران،  افغانستان نیز امید وارشد و توانیست که علیه شوروی قیام کند و این قیام را به پیروزی برساند.
استاد گفت در افغانستان هیچ قانونی که مغایر قانون اسلامی باشد در قانون اسلامی نیامده است ما استقلالیت داریم و تابع هیچ کشور دور و نزدیک نیستیم اما رابطه های فرهنگی با دیگران داریم و یک نوع همسویی با حوزات علمیه ما وجود دارد که به عنوان وابستگی و تابع بودن  تلقی نمی شود.
در مسایل اعتقادی، فرهنگی و نویسندگی مثل دیگر ان ما آزاد هستیم و کسی نمی تواند سری راه ما ایستاد شود.
استاد محقق در جواب نامه مردم غرب کابل که در باره سرکها توجه نشده گفت که چند سال پیش حتا یک مریض عاجل نمی توانست از غرب کابل به شفاخانه انتقال پیدا کند.
پل سوخته نقطه است که یک ملیون نفر به شهر کابل وصل می شود و همچنین سرک کوته سنگی و سرک دار الامان پروژه های است که در غرب کابل کارشده و سرک دارالامان هم در گرم شده هوا طبق وعده شاروال کار شان آغاز شود.
استاد وعده سپردکه کار غرب کابل را با شاروال کابل درمیان گذاشته و پیگیری خواهد کرد.
استاد گفت از خاطری که مردم هزاره محروم است همین زمین غرب کابل محروم دیده می شود خیال می کند که در غرب کابل گرگ ها نشسته در حال که مطیع ترین و آرام ترین مردم در رابطه به نظام هزاره ها است و نصف نفوس شهر کابل را تشکیل می دهد.
همچنین در مورد تظاهرات ملیونی مردم غرب کابل نیز اشاره نمود و گفت که در مورد خرابی وضعیت سرک میدان شهر کابل تا بامیان دولت اقداماتی کرد و عملیات ها صورت گرفت و لی فهمیده نیست که  بهبودی امنیت را ه ها به خاطر رفتن طالبان به پاکستان است یا داد بیداد ما تاثیر گذاشته است. اما مورد دیگر که چرا تظاهرات ملیونی صورت نگرفت استاد خلیلی ریشسفیدان غرب کابل را جمع نموده و گفته بود که این کار فعلا به صلاح نیست و باید انجام نشود بنا براین ما صبر کردیم تا بیبینیم که دولت توجه خواهد کرد یانه.
چکیده از سخنرانی استاد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان در شهرک مهدیه غرب کابل
07 06 2013
داوود ناظری کابل