۶/۰۶/۱۳۸۹

رابیطه مابادولت سردخواهدشدواین سردی بی تآثیرنخواهد:

دیروزدریکی ازمساجدبزرک غرب کابل که هزاران نفرمومن وروزه داردرنمازعبادی سیاسی جمعه شرکت کرده بودحاجی محمدمحقق رهبرحزب وحدت مردم افغانستان ضمن اینکه مردم رابه وحدت ویکپارچگی دعوت نمودازدولت افغانستان خواست تاحقوق ملت های مختلیف که مثل گلهای رنگارنگ دریک باغ زندگی میکندمساویانه درنظربگیردزمانیکه یک قوم وملیت ازحق خودمحروم شودباعیث خوشبختی کشورنست بلکه باعیث بدبختی آن خواهدشد وی افزوداگردولت به وعده های اعاده حقوق مردم هزاره توجه نکندمارابیطه مابا دولت به سردی خواهدگرایید.وبی تآثیرهم نخواهدبود

حین امظاقرادادنامه مبلغ 55 ملیون دالرمیان وزارت صحت عامه وسفارت ایتالیا درکابل:

قراردادپروژه سرک میدان شهربامیان:

قرارداد پروژه دوم سرک بامیان – میدان به ارزش 55 میلیون یورو امروز میان وزارت فواید عامه وسفارت ایتالیا در کابل به امضا رسید.

پیش ازاین کار قیرریزی قسمتی از سرک بامیان کابل، ازطریق کوتل شیبر در طول ده کیلومترازساحه شش پل آغاز شده است و به تاریخ 25 اسد کار قیر ریزی سرک بامیان یکاولنگ آغاز شده بود.

نبود سرک پخته و اساسی در این ولایت باعث گردید تا مردم این ولایت چندی پیش به کاه گل سرک ها دست بزنند.

در شرایط کنونی مردم بامیان که عمدتا زندگی شان را با زراعت پیش می برند و باید راه نه ساعته را طی نمایند تا به کابل برسند که در این صورت نمی توانند محصولات زراعتی خود را به دیگر ولایت ها برسانند. در فصل سرما گاهی راه این ولایت به کابل مسدود می شود که مردم دچار مشکل می شوند.

عبدالقدوس حمیدی وزیر فواید عامه بازسازی سرک میدان شهر – بامیان را برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم مناطق مرکزی و سایر ولایات مهم دانسته گفت: اعمار این سرک می تواند وضعیت اقتصادی مردم کشور به خصوص شهروندان ولایت بامیان را تغییر دهد.


به گفته ی مقامات در وزارت فواید عامه قرار است این سرک در مدت دوونیم سال آینده به بهره برداری سپرده شود.

وزیر فواید عامه گفت: کار قسمت اول این پروژه که به طول 54 کیلومتر بود، 80 فیصد پیش رفته و کار قسمت دوم پروژه با اعمار یک تونل به طول 560 متر در کوتل اونی آغاز می گردد.


آقای حمیدی اعمار سرک در هر نقطه ی کشور را مهم دانسته و در وضعیت اقتصادی مردم تاثیر گذار خواند.