۳/۲۹/۱۳۹۱

تجلیل ازسال روز بعثت رسول گرامی اسلام



  به خاطرتجلیل از شعاییر اسلامی و سال روز بعثت رسول گرامی اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) محفل با شکوهی بر گزارگردید.
مقاله خوانی، اجرای سرود، تواشح، دعا و سخنرانی ها، درباره مقام والای حضرت محمد(ص) از موضوعات مهم بود که در این محفل اجرا گردید.
     حضرت آیت الله صالحی مدرس، عید مبعث را بعثت فضیلت، انسانیت، تولد عدالت، توازن اجتماعی، کرامات انسانی و اخلاق صفات انسانیت  دانسته و گفت بعثت رسول معظم اسلام یعنی تولد تمام فضاییل انسانی بوده ومجموعه برنامه هایی را که حضرت محمد(ٌص) برای بشر آورد مردم را از بدبختی ها و جهالت نجات بخشیده و از عرب جاهلیت آن زمان شخصیت های بر جسته ای به وجود آمد.
در مجموعه تعالیم اسلامی، تذ کیه  و تنبه نفس شرط اولیه بوده و انسان در نخست باید نفس خویش را از پلیدی ها و رزاییل اخلاقی پاک نماید و آنگاه به علم آموزی رو آورد.
استاد صالحی تاکید کرد که تذ کیه ای نفس نخستین شرط موفقیت هر علم آموز بوده  و علم بدون نفس پاک به انسان نفعی ندارد بلکه ضرر های فراوان را به دنبال دارد.
     تعظیم و تجلیل از شعاییر دینی یکی ا ز نشانه ها وعلاییم فرد مسلمان بوده و هر فرد مکلف است تا از شعاییر دینی خویش آگاه باشد   این درحال است که حاجی جواد صالحی مدیر حوزه علمیه رسالت هدف از برگزاری مراسم های ویژه مذهبی و دینی را  تعظیم از شعاییر ناب اسلامی و تشویق  طلاب و محصلین در عرصه ترویج فرهنگ ناب اسلامی عنوان نموده  تا آنها از همین زمان با برگزاری مراسم های دینی و مذهبی آشنایی پیدا کرده و بیشتر در عرصه تبلیغ و نشر فرهنگ والای اسلامی موفق تر عمل نماید.
داوود ناظری
کابل – 1391 / 3 / 29