۱۰/۲۷/۱۳۸۹

خدمات ملی بس های شهری در شهر کابل قناعت بخش نیست:


با بلند رفتن قمت تیل درافغانستان به خصوص در شهرکابل ، کرایه موترهاهم بالا رفته است .
موترهای تکسی 15 افغانی ، موترهای ملی بس 7 افغانی ، موترهای لینی جبار خان وقلعه قاضی از ده افغانی به 15 افغانی رسیده است .
تعدادی از همشهریان کابل از دولت می خواهد که به این مشکل مردم توجه کند وملی بس زیاد تر شود ده لینها ، با این صورت مردم نمی تواند به کار بار خود برسند .
داود علی نجفی سرپرست وزارت ترانسپورت وهوا نوردی میگوید ، ازدولت های همکار تقاضای مجدد صورت گرفته تا ملی بس های بشتر به افغانستان کمک کند .
وی از سفر خود به آمریکا دراین مورد یاد آوری کرد که هدف ازسفر شان رفع مشکلات بس های شهری درافغانستان بوده است وی اضافه میکند که پنجا تن از جوانان کشور برای آموزش حفض مراقبت ها از ملی بس های شهری به کشور هند فرستاده شود .

معلومات بشتر درمورد سرک میدان شهر تابامیان :

دوست محترم جناب آقای امیر شریف ، عرض سلام ادب خدمت شما وتشکر ازنظر نیک تان ، جزئیات بشتر را طبق درخواست شما درتداوم خبر سرک بامیان میدان شهر دراین قسمت به نشر می رسانیم:
به گفته وزارت فوائد عامه کشور ، کار ساخت سرک مزکور به دوبخش تقسیم گردیده که بخش اول آن که کارش از سال 2006 ملادی آغاز گردیده بود به نثبت مشکلات امنیتی در قسمت میدان شهر ولایت میدان وردک به مشکلاتی مواجه بود .
اما بخش دوم کار سرک درماه آگیست سال 2010 ملادی به مبلغ پول 64 ملیون یورو با کمک کشور ایتالیا ، کار سرک ازبامیان آغاز گردیده است ، که کار سروی آن تا کو تل حاجیگگ تکمیل گردیده است .
که با پایان یافتن فصل سرما کار آن عملآ آغاز خواهد شد وبه مدت 30 ماه این سرک به طول 82 کلو متر به سرک میدان شهر وصل خواهد شد.