۹/۰۱/۱۳۹۲

ریس شورای اخوت اسلامی: ریس جمهورکرزی، نیرنگ باز بی بدیل است




تعداد از علما، بزرگان دینی، نمایندگان بعضی از احزاب و تعداد از نمایندگان مردم در شورای ملی بر گزاری جرگه مشورتی را خلاف منافع ملی و تسلیم شدن یک کشور مسلمان در برابر کشورهای کفر می دانند و آنرا خلاف دموکراسی در کشور عنوان می کند.
ابعاد پیمان امنیتی و مصئونیت قضایی افغانستان با آمریکا در یگ گردهمایی که توسط بنیاد فرهنگی و تبلیغی پیامبر اکرم(ص) دایر شده بود مطرح گردید و سخنرانان در این محفل روی امضای توافقنامه امنیتی و مصئونیت قضایی نیروهای آمریکایی در افغانستان بحث نمودند و آنرا خلاف ارزشهای دینی، جهادی و میهنی کردند.
آیت الله حجت یکتن از سخنرانان این محفل گفت که دست آوردهای خارجی ها برای جوانان افغانستان گمراه کننده بوده و کلیساهای خانگی، ترویج فاحشه خانه ها، موسسه تغییر جوانان افغانستان و اجیر کردن جوانان برای ترویج فحشا و بی بندو باری از جمله دست آوردهای خارجی ها در افغانستان است. به گفته آقای حجت اگر نیروهای خارجی مصئونیت قضایی پیدا کنند شرابخواری و فحشای علنی در افغانستان به وجود می آید.
انجنیر احمد شا احمدزی ریس جبهه وحدت ملی مخالفان با امضای توافقنامه که در این محفل سخنرانی می کرد گفت که کسانی که خواهان امضای موافقتنامه امنیتی و مصئونیت قضایی افغانستان و امریکا هستند؛ کسانی هستند که عذت را در کفر می خواهند و خداوند را فراموش کرده اند. وی به کسانی که این پیمان را امضا می کنند مزدور و خائین خطاب نمود و گفت تا زمانیکه یک فرد خارجی در این کشور وجود داشته باشد امنیت در افغانستان به وجود نخواهد آمد.
مولانا رحمن عضو مجلس نمایندگان افغانستان نیز گفت که امضای پیمان یعنی تداوم جنگ و نا امنی در افغانستان و تمام بدبختی های افغانستان نیز مربوط می شود به امضای این پیمان که نباید بزرگان افغانستان این پیمان را امضا نماید.
وی همچنین گفت این معامله امریکا در افغانستان معامله با اقلیت است نه با اکثریت و این امضا و قرارداد خلاف قانون است چون کسانی که این پیمان را امضا می کنند از طرف ریس جمهور انتصابی می باشد و طبق انتخاب مردم نمی باشند.
آقای حسام ریس شورای اخوت اسلامی افغانستان نیز روزها و شبهای که در آن بحث از امضای پیمان می شود را ماتم سرا عنوان کرد و امضای این پیمان را نتیجه تلاشهای چندین ساله  امریکا برای تسخیر افغانستان عنوان کرد وی امضایی پیمان را انتقام تمام شکستهای روس و انگلیس در افغانستان دانسته و گفت که ریس جمهور کرزی نیرنگ باز ترین ریس جمهور می باشد. ریس شورای اخوت اسلامی جرگه مشورتی را جنگ و مبارزه با آیات محکم قران عنوان نمود.

شب تاریک و دزد هزار


شب تاریک و دزد هزار
در این رزوها برنامه های مختلف و متعددی گرفته می شود تا با امضای قرارداد امنیتی و مصئونیت قضایی سربازان آمریکایی در افغانستان مخالفت و تعداد هم حمایت و پشتیبانی نماید.
این دو برنامه ضد همدیگر، چند نتیجه عمده و اساسی را دارا می باشد
1 - تاثیر گذاری این موضع گیریها بالای تصمیم گیری اعضای لوی جرگه مشورتی
2 - دخالت آشکار و بی پرده کشورهای خارجی در امور فرهنگی و سیاسی افغانستان
3 - اخاذی های خدادادی مریدان و نوکران از باداران حمایت گر شان( هردو طرف)
4 - بی اعتبار شدن سیاست در افغانستان
5 - صف بندی شدن رسانه ها، بزرگان و سیاستمداران
در این روزها در ظاهر دو گروه کوچک اما در اصل اکثریتب ا آرائ دوگانه تقسیم شده اند که عذت مندی و وقار این کشور را یا به این بفروشند یا به آن و همچنان داعیه حق خواهی مردم مظلوم افغانستان در کشمکشهای بزرگ سیاسی قرار گرفته است.
در هر صورت شب تاریک هست و دزد هزار هزار