۳/۱۴/۱۳۹۲

تعداد از رسانه های خائین



گسترش و تنوع ارتباطات و وسایل ارتباط جمعی یکی ازمهمترین موضوعات اجتماعی بوده و بزرگترین پدیده ای که  به شدت و قوت زیاد به وجود اورنده ای تحولات بزرگ در بخشهای اقتصادی، سیاسی، و تکنولوژی مردم حساب می شود، رسانه می باشد.
 از جهت دیگر باورمندی، اخلاق، رفتار و گفتار مردم نیز به شدت تحت تاثیر بر نامه ها و نشرات رسانه ها قرار می گیرد . اما در افغانستان رسانه ها به حد بلوغ نرسیده و قوانین رسانه داری را مراعات نکرده و پا را از چهار چوب قانون رسانه داری بیرون گذاشته است. توهین، دامن زدن به مسائل قومی و زبانی و بی عفتی در نشرات رسانه ها، اعتبار رسانه داری را به شدت پاین آورده است.
خیلی از حوادث نا گوار در کشور توسط رسانه ها دامن زده می شود. ترویج انواع و اقسام برنامه های ضد ارزشی و نا بکار، خدشه دار شدن آزادی بیان و ضربه زدن به دموکراسی، از جمله دست آوردهای رسانه ها در افغانستان می باشد. بعضی از رسانه ها مدت ظهور می کند و صدها موارد اختلاف افگنی را به وجود آورده و در مراحل شرم آور اجتماعی  و اخلاقی نیز جای پا می گذارند و خود شان سقوط می کنند.
امروز تعداد از رسانه ها و رسانه گران آن مسؤلیت مقدس خبر رسانی و اطلاع رسانی خویش را ادا نکرده و آله ی دست سیاست گزاران و تجاران قرار گرفته است. تعداد از رسانه ها به عنوان آله دست از آستین خراب کاران و دحشت افگنان بیرون آمده و در پشت دروازه های شهر در آبخور دشمنان افغانستان استخوان می ریزد.
انتظار می رود که رسانه گران و خبر نگاران فراتر از قوم و قبیله گرایی و فکرکرده و برای بهبودی اوضاع اقتصادی و فرهنگی جامعه تلاش نمایند. از واقعیت ها باید چشم پوشی نکرده و رویداد ها را مستند سازی نماید و نگذارد نقطه های حساس تاریخی در پشت ابر های ظلمانی قوم گرایی و منطقه گرایی خاک بخورد.