۹/۱۹/۱۳۹۰
از یاحسین تا با حسین بودن زمین وآسمان فرق دارد، متاسفانه ما فقط با یاحسین هستیم نه باحسین.
دردین مقدس اسلام ، پیروزیها وشکستها ، حق وباطل همیشه جولان نموده شاید به فراموشی سپرده شود.
ولی چرا ازبین آنهمه حوادث ، حادثه عاشورا جاویدانه شد ؟ وازاین روز در تمام دنیا به اشکال مختلف تجلیل می شود.
شاید جنبه های تربیتی وآموزشی این حادثه عظیم که در هر عصر زمان تازه گی دارد ، شاید حضور اقشار مختلف جامعه (زنان-کودکان....) شاید از بکار گیری عناصر زندگی (امتحان - عطش - استقامت - وفاداری و...) شاید پیامرسانی وتشریح دقیق این حادثه توسط زینب (س) براین تابلو رنگ جاویدانگی بخشیده باشد.
دلیل دیگر که حماسه وکتاب کربلا را زنده نگه میدارد ، فصلی است که از کربلا تا شام وکوفه توسط زینب وباقی اسیران در این کتاب افزوده شد.
سر نی در نینوا میماند اگر زینب نبود
کربلا در کربلا میماند اگر زینب نبود
چهره سرخ حقیقتبعد از آن طوفان رنگ
پشت ابری از ریا میماند اگر زینب نبود
چشمه فریاد مظلومیت لب تشنگان
در کویر تفته جا میماند اگر زینب نبود
زخمه زخمیترین فریاد،در چنگ سکوت
از طراز نغمه وا میماند اگر زینب نبود
در طلوع داغ اصغر،استخوان اشگ سرخ
در گلوی چشمها میماند اگر زینب نبود
ذو الجناح داد خواهی،بیسوار و بیلگام
در بیابانها رها میماند اگر زینب نبود
در عبور از بستر تاریخ،سیل انقلاب
پشت کوه فتنهها میماند اگر زینب نبود
این شعر بسیار زیبا است.
پس جاویدانگی این حادثه وتکرار وذکر ازاین روز بزرگ برای زندگی ما چه اثر دارد؟ غیر از نوحه وماتم بر سینه وبر سر زدن ومصرف کردن مال وجان چه نتیجه می گیریم؟
در واقع نتیجه ای نگرفتم ؟ چرا تاثیر نکرده ؟ چرا هنوز از مکتب عاشورا متعلم نداریم؟
روز به روز آثار تربیتی وفرهنگی که زینب وحسین ایجاد کرد از دامن خوانواده وجامعه ما خدا حافظی می کند.
مردم نقد می کند که دیگرا به آسمان بالا شده وشیعه ها تا هنوز به یک حادثه چند قرن پیش پیچ می خورد.
اینها که چنین ادعای را می کند یا مارا فریب می دهد یا واقعآ خود شان نفهمیده که همین پیشرفتها در ابعاد مختلف از پیام عاشورا ومکتب حسین وزینب است.
ما چیزی از عاشورا در عمق زندگی خود ایجادنکردیم غیر ازسینه زدن وعزاداری .
اگراز خانواده خود درسهای عاشورا را شروع کنیم دیگر درایام شهادت امامان مراسیم عروسی برگزار نمی کنیم.
معتاد وبی بند بار وکوچه گرد نداریم، فقر اقتصادی وفرهنگی معنای ندارد برای ما ، فساد اخلاقی نداریم.
دزدی نمی کنیم وعمل نا مردانه وبزدلانه انتحاری که باعث کشته شدن اطفال وزنان می شود ، را انجام نمی دهیم.
ما که عاشورای نیستیم ،از یا حسین تا با حسین بودن زمین تا آسمان فرق می کند. ما تنها با یاحسین هستیم نه باحسین.
امید وارم که تمام مردم مسلمان جهان با حسین باشد
اسلام علیکم ورحمت الله
داودناظری- کابل 1390
ولی چرا ازبین آنهمه حوادث ، حادثه عاشورا جاویدانه شد ؟ وازاین روز در تمام دنیا به اشکال مختلف تجلیل می شود.
شاید جنبه های تربیتی وآموزشی این حادثه عظیم که در هر عصر زمان تازه گی دارد ، شاید حضور اقشار مختلف جامعه (زنان-کودکان....) شاید از بکار گیری عناصر زندگی (امتحان - عطش - استقامت - وفاداری و...) شاید پیامرسانی وتشریح دقیق این حادثه توسط زینب (س) براین تابلو رنگ جاویدانگی بخشیده باشد.
دلیل دیگر که حماسه وکتاب کربلا را زنده نگه میدارد ، فصلی است که از کربلا تا شام وکوفه توسط زینب وباقی اسیران در این کتاب افزوده شد.
سر نی در نینوا میماند اگر زینب نبود
کربلا در کربلا میماند اگر زینب نبود
چهره سرخ حقیقتبعد از آن طوفان رنگ
پشت ابری از ریا میماند اگر زینب نبود
چشمه فریاد مظلومیت لب تشنگان
در کویر تفته جا میماند اگر زینب نبود
زخمه زخمیترین فریاد،در چنگ سکوت
از طراز نغمه وا میماند اگر زینب نبود
در طلوع داغ اصغر،استخوان اشگ سرخ
در گلوی چشمها میماند اگر زینب نبود
ذو الجناح داد خواهی،بیسوار و بیلگام
در بیابانها رها میماند اگر زینب نبود
در عبور از بستر تاریخ،سیل انقلاب
پشت کوه فتنهها میماند اگر زینب نبود
این شعر بسیار زیبا است.
پس جاویدانگی این حادثه وتکرار وذکر ازاین روز بزرگ برای زندگی ما چه اثر دارد؟ غیر از نوحه وماتم بر سینه وبر سر زدن ومصرف کردن مال وجان چه نتیجه می گیریم؟
در واقع نتیجه ای نگرفتم ؟ چرا تاثیر نکرده ؟ چرا هنوز از مکتب عاشورا متعلم نداریم؟
روز به روز آثار تربیتی وفرهنگی که زینب وحسین ایجاد کرد از دامن خوانواده وجامعه ما خدا حافظی می کند.
مردم نقد می کند که دیگرا به آسمان بالا شده وشیعه ها تا هنوز به یک حادثه چند قرن پیش پیچ می خورد.
اینها که چنین ادعای را می کند یا مارا فریب می دهد یا واقعآ خود شان نفهمیده که همین پیشرفتها در ابعاد مختلف از پیام عاشورا ومکتب حسین وزینب است.
ما چیزی از عاشورا در عمق زندگی خود ایجادنکردیم غیر ازسینه زدن وعزاداری .
اگراز خانواده خود درسهای عاشورا را شروع کنیم دیگر درایام شهادت امامان مراسیم عروسی برگزار نمی کنیم.
معتاد وبی بند بار وکوچه گرد نداریم، فقر اقتصادی وفرهنگی معنای ندارد برای ما ، فساد اخلاقی نداریم.
دزدی نمی کنیم وعمل نا مردانه وبزدلانه انتحاری که باعث کشته شدن اطفال وزنان می شود ، را انجام نمی دهیم.
ما که عاشورای نیستیم ،از یا حسین تا با حسین بودن زمین تا آسمان فرق می کند. ما تنها با یاحسین هستیم نه باحسین.
امید وارم که تمام مردم مسلمان جهان با حسین باشد
اسلام علیکم ورحمت الله
داودناظری- کابل 1390
اشتراک در:
پستها (Atom)