۹/۱۹/۱۳۹۰

تصاویرمراسیم تجلیل از شهدای روز عاشورا درمصلای بزرگ رهبر شهیداستاد مزاری(ر)












از یاحسین تا با حسین بودن زمین وآسمان فرق دارد، متاسفانه ما فقط با یاحسین هستیم نه باحسین.

دردین مقدس اسلام ، پیروزیها وشکستها ، حق وباطل همیشه جولان نموده شاید به فراموشی سپرده شود.
ولی چرا ازبین آنهمه حوادث ، حادثه عاشورا جاویدانه شد ؟ وازاین روز در تمام دنیا به اشکال مختلف تجلیل می شود.
شاید جنبه های تربیتی وآموزشی این حادثه عظیم که در هر عصر زمان تازه گی دارد ، شاید حضور اقشار مختلف جامعه (زنان-کودکان....) شاید از بکار گیری عناصر زندگی (امتحان - عطش - استقامت - وفاداری و...) شاید پیامرسانی وتشریح دقیق این حادثه توسط زینب (س) براین تابلو رنگ جاویدانگی بخشیده باشد.
دلیل دیگر که حماسه وکتاب کربلا را زنده نگه میدارد ، فصلی است که از کربلا تا شام وکوفه توسط زینب وباقی اسیران در این کتاب افزوده شد.
سر نی در نینوا می‏ماند اگر زینب نبود



کربلا در کربلا می‏ماند اگر زینب نبود


چهره سرخ حقیقت‏بعد از آن طوفان رنگ


پشت ابری از ریا می‏ماند اگر زینب نبود


چشمه فریاد مظلومیت لب تشنگان


در کویر تفته جا می‏ماند اگر زینب نبود


زخمه زخمی‏ترین فریاد،در چنگ سکوت


از طراز نغمه وا می‏ماند اگر زینب نبود


در طلوع داغ اصغر،استخوان اشگ سرخ


در گلوی چشمها می‏ماند اگر زینب نبود


ذو الجناح داد خواهی،بی‏سوار و بی‏لگام


در بیابانها رها می‏ماند اگر زینب نبود


در عبور از بستر تاریخ،سیل انقلاب


پشت کوه فتنه‏ها می‏ماند اگر زینب نبود
این شعر بسیار زیبا است.
پس جاویدانگی این حادثه وتکرار وذکر ازاین روز بزرگ برای زندگی ما چه اثر دارد؟ غیر از نوحه وماتم بر سینه وبر سر زدن ومصرف کردن مال وجان چه نتیجه می گیریم؟
در واقع نتیجه ای نگرفتم  ؟ چرا تاثیر نکرده ؟ چرا هنوز از مکتب عاشورا متعلم نداریم؟
روز به روز آثار تربیتی وفرهنگی که زینب وحسین ایجاد کرد از دامن خوانواده وجامعه ما خدا حافظی می کند.
مردم نقد می کند که دیگرا به آسمان بالا شده وشیعه ها تا هنوز به یک حادثه چند قرن پیش پیچ می خورد.
اینها که چنین ادعای را می کند یا مارا فریب می دهد یا واقعآ خود شان نفهمیده که همین پیشرفتها در ابعاد مختلف از پیام عاشورا ومکتب حسین وزینب است.
ما چیزی از عاشورا در عمق زندگی خود ایجادنکردیم غیر ازسینه زدن وعزاداری .
اگراز خانواده خود درسهای عاشورا را شروع کنیم دیگر درایام شهادت امامان مراسیم عروسی برگزار نمی کنیم.
معتاد وبی بند بار وکوچه گرد نداریم، فقر اقتصادی وفرهنگی معنای ندارد برای ما ، فساد اخلاقی نداریم.
دزدی نمی کنیم وعمل نا مردانه وبزدلانه انتحاری که باعث کشته شدن اطفال وزنان می شود ، را انجام نمی دهیم.
ما که عاشورای نیستیم ،از یا حسین تا با حسین بودن زمین تا آسمان فرق می کند. ما تنها با یاحسین هستیم نه باحسین.
امید وارم که تمام مردم مسلمان جهان با حسین باشد
اسلام علیکم ورحمت الله
داودناظری- کابل 1390