۲/۳۱/۱۳۹۴

خلاصه زندگی نامه چند والی تازه تعیین شده


با مطالعه زندگی نامه این والیان، دلیل مخالفت داکتر عبدالله را نیز می فهمید.

از جمع این پنج والی، دوتن آنان سند ماستری دارد و بقیه لیسانس می باشد. جوانان ترین این والیان نصرت الله ارسلا است که 33 سال سن دارد و کهن سال ترین آنان امین الله شارق است که 53 ساله می باشد.
امین الله شارف فرزند غلام ربی در سال 1341 در قریه بی بی مهروی ولسوالی چپرهار ننگرهار متولد شده است. موصوف لیسانسه اداره و دیپلماسی پوهنحی حقوق علوم سیاسی پوهنتون کابل می باشد. مشاور وزارت انکشاف دهات، مشاور کمیسیون شکایات انتخاباتی و مشاور حقوق بانک انکشاف صنعتی افغانستان از سابقه کاری وی می باشد.

محمدحيلم فدايى

محمدحليم فدايى در سال ١٣٤٩ خورشيدى در قريۀ سلطانى ولسوالى سر روضه متولد گرديده است. موصوف در علوم اسلامى ليسانس دارد  و در بخش تجارت و بازاريابى ماسترى دارد؛ همچنان ماسترى دوم خود را از پوهنتون ( اى اس بى ام ) هندوستان در بخش مديريت بحران به دست آورده است. ایشان قبلن رییس موسسه مختک مشورتی خدمتونه، والی میدان وردک و رییس اتحادیه ژورنالیستانی آزاد در کشورهای جنوب آسیا بوده است. ایشان در انتخابات 2014 مسؤل عمومی تیم تداوم و تحول در زون کابل بوده است.

نصرت ارسلا

نصرت ارسلا در سال ١٣٦١ خورشيدى متولد گرديده است. موصوف باشندۀ اصلى ولسوالى حصارک ولايت ننگرهار است؛ اما فعلا در مرکز اين ولايت سکونت دارد.

موصوف از پوهنتون "اقراء" در بخش اقتصاد ليسانس دارد و در دورۀ گذشته شوراى ولايتى به حيث رييس شوراى ولايتى کار کرده و قبل از آن شغل آزاد داشت.
نصرت ارسلا فرزند حاجى دين محمد والى پيشين ولايت کابل است و همچنان پسر کاکاى حاجى ظاهر قدير معاون اول ولسى جگره و برادرزادۀ بريالى ارسلايى رييس دارالانشاى شوراى وزيران ميباشد.


محمد طاهر زهير

محمد طاهر زهير در سال ١٣٥٣ در ولسوالى "درۀ صوف بالا" منطقۀ دايميرداد، قريۀ "کوته" تولد شده است. نامبرده، در رشتۀ جامعه شناسى از پوهنتون خصوصى کاتب به درجه ليسانس و ماسترى کسب تحصيلات نموده است.
زهير از سال ١٣٩٠ الى ١٣٩٣ منحيث مشاور کريم خليلى معاون دوم رييس جمهور اسبق و از سال  ١٣٨٠الى ١٣٨٣ به صفت قوماندان فرقۀ ٣٤ پيادۀ ولايت باميان اجراى وظيفه نموده است.
همچنان نامبرده در انتخابات رياست جمهورى سال ١٣٩٣ منحيث يکى از سخنگويان تيم تحول و تداوم به رياست اشرف غنى فعاليت داشته است.

زهير در سال ١٣٨٩ از ولايت سمنگان براى انتخابات پارلمانى نامزد شده بودکه به ولسى جرگه راه يافت؛ اما بعد از هشت ماه به اساس  منازعات انتخاباتى از سوى محکمۀ اختصاصى از عضويت جرگه عزل شد که به عوض وى احمد سمنگانى عضويت ولسى جرگه را حاصل نمود.
نامبرده  به رهبرى کريم خليلى معاون دوم رييس جمهور اسبق حامد کرزى، عضويت حزب وحدت را دارد.

وحيدالله کليمزى

وحيدالله کليمزى در سال ١٣٤٧ در قريۀ حسن خيل ولسوالى سيدآباد ولايت ميدان وردک متولد شده است.
کليمزى ليسانس رشتۀ حقوق وعلوم سياسى مى باشد که در عرصه اداره،  آموزش دوساله و همچنان بخش نظامى آموزش هاى کوتاه مدت را کسب نموده است.
نامبرده از سال ١٣٦٧ الى ١٣٧١ يکتن از قوماندانان حزب  محاذ ملى  اسلامى بود است. نامبرده در حوزۀ نهم شهر کابل منحيث آمر کشف، درهمين حوزه قوماندان تولى، آمر قطعه تعليم و تربيه در قرارگاه  وزارت امور داخله، آمر تعليم و تربيۀ  لواى ترانسپورت اين وزارت، آمر کشف ولسوالى پغمان، معاون کمپنى (يونيک بلدرز) و آمر پروژه ها ايفاى وظيفه نموده است.

کليمزى از دو سال گذشته بدينسو، به صفت رييس شوراى قومى وردک و رييس دفتر ولايتى  حزب محاذ ملى اسلامى در اين ولايت است.
پ.ن. در زندگینامه همه اینها یک نکته قابل توجه است که همه شان در انتخابات ریاست جمهوری نقش بزرگی را در تیم تداوم و تحول داشته است.