۶/۲۴/۱۳۹۲

بیرق سه رنگ قلب آسیا، بر فراز سکوی قهرمانی جام جنوب آسیا




1392/6/21
تاریح فوتبال در افغانستان از کشور هند آغاز می شود و بازی آن اولین بار در سطح مکاتب آغاز گردید.
اما کم کم با تلاش های پیگیر با کمترین امکانات و با همه بی توجهی های مسئولین  حکومتی، تیم ملی فوتبال افغانستان برای اولین بار در تاریخ سیاسی و اجتماعی افغانستان، بزرگترین جشن و شادی و سرور را به ارمغان آورد و مردم،  دور از تبعیض مذهبی، قومی و سمتی بزرگترین جشن ملی خویش را تجربه نمودند.
 رقص و پایکوبی جوانان و فیرهای هوایی در شهرهای بزرگ افغانستان وحشت آفرین نه، بلکه نشاندهنده بزرگترین موفقیت وپیروزی مردم افغانستان بود و حال و هوای شهر های بزرگ افغانستان تفسیر کننده یک جشن بزرگ ملی و مردمی بود. صدها رسانه تصویری و صوتی و نشریه چاپی در افغانستان با نشر و پخش ویژه برنامه های به مناسبت موفقیت تیم ملی افغانستان، رهبران سیاسی و متنفذین قومی با پیامهای تبریکی به مناسبت این پیروزی و تاجران و کارمندان دولتی با اهدای جوایز نقدی خویش از این پیروزی بزرگ تجلیل نمودند.  از سویی دیگر استقبال بیش از بیست هزار جمعیت از برگشت افتخار مندانه بازی کنان تیم ملی کشور سینه غازی استیدیوم ورزشی را تنگ کرده بود و فریادهای زنده باد افغانستان و زنده باد تیم ملی افغانستان شجاعت وقهرمانی جوانان کشور را تفسیر می کرد.
برای اولین بار تیم ملی افغانستان کشورهای ابر قدرت را شکست داد و بر سکوی قهرمانی جام جنوب آسیا پا گذاشت و بعد از قرنها که چشمان مردم پر از اشک غم و ماتم بود تیم ملی اشک شادی را نثار چشمان هموطنان خویش نمود. زمزمه های زنده باد افغانستان بر لبهای سوخته و خشکیده فرزندان و طن و مادران و پدران عزیز شنیدنی بود و کلام ها به حلاوت و شیرنی خاص ادا می شد که هر هموطن از آن لذت می برد. افغانستان دور از هیاهوی جنگ، ترور، انتحار و بدبختی بزرگترین پیروزی های خویش را تجربه می کند. بیاد دارید که روزی افغانستان به بزرگترین پایگاه هراس افگنی و ترور در بین کشورهای جهان معرفی گردید اما به  زود ترین فرصت به عنوان کشور قهرمان و پیروز جام جنوب آسیا نام بدل کرد. جوانان کشور با عبور از دهلیزهای تنگ و تاریک تاریخی و محرومیت های سیاسی، اقتصادی، جغرافیایی و علمی گنجینه بزرگی افتخار را نصیب کشور نمود و خوابهای مفسید و بی اساس دشمنان را بر دیوار های چشم شان شکست و تلاش نمود که بیرق افغانستان را در سکوی بلند موفقیت و پیروزی به اهتزاز در آورد. مردم افغانستان با چشم باز و هوشیارانه از تاریکی های شب بیزار در نزدیک های پنجره طلوح خورشید انتظار می کشید که اینبار خورشید با گیسوان طلایی خویش بر چهره های فرحبش و سرور آفرین مردم تابید و درخشش خودرا عادلانه تقسیم نمود.
واژه های زنده باد افغانستان، زنده باد تیم ملی افغانستان، زنده باد جوانان و ملت افغانستان در زبانهای نوشتاری و شفاهی مردم جان گرفته است.
دیگر سرنوشت مردم مارا امواج سنگین فتنه ها و جنگها و اختلافات تهدید نخواهد کرد و واژه های شکست و نا امیدی از فرهنگ تاریخی ما حذف گردیده است.
اتحاد، همدلی و همسویی مردم افغانستان خالق بزرگترین افتخارات تاریخی و موفقیت های دور از انتظار مردم افغانستان خواهد بود.
اگر استعداد ها و توانایی های جوانان افغانستان مورد دستخوش دشمنان قرار نگیرد و بیگذارند که در یک فرصت نفس راحت کند، شاهد افتخارات بزرگ برای افغانستان خواهیم بود. متاسفانه که در طول تاریخ این کشور فرهنگ پیشرفت و ترقی ما در سایه استسمار و تبعیض و تبلیغات های دشمنان جا خوش کرده بود و ریشه های پیشرفت ترقی ما در آب خیانت امرار حیات می کرد.
هرزمان که استعداد ها و توانایی های مردم افغانستان در وحدت و برادری مورد آزمایش قرار گرفته است، افتخارات بزرگی از آن مردم ما شده است به طور مثال قیام دسته جمعی ملت افغانستان علیه اشغالگران شوری که با کمترین امکانات تسلیحاتی بر دشمن ابر قدرت جهانی پیروز شد و نمونه دیگر همین پیروزی که به تازگی نصیب مردم افغانستان شده است.
تاریخ همیشه از وحدت و برادری ملت افغانستان ستایش کرده ولی هر قدر که جنگ و ویرانی و مشکلات دیده می شود همه از قوم گرایی، سمت گرایی و منطقه گرایی به وجود آمده است.