۱/۲۶/۱۳۹۲

زهرا بدنبال پاسخگویی نیازمندی روحی و فکری و زندگی انسانها بود.




 مردم،  فضیلت خاندان و اهلبیت رسول خدا را خوب می دانستند و آنهارا خوب شناخته بودند  پس چرا در حق آنان بی عدالتی و جو رنمودند؟
طبق نویشته ی یک عالم مسیحی  اسلام به دودسته بزرگ تقسیم شدند یک عده مومنین خاص و دیگری بنا بر ظاهر مسلمان شده بودند.
مهمترین انگیزه که با خاندان پیامبر بی عدالتی صورت گرفت و اختلاف بزرگی در ملت اسلامی پدید آمد و باعث انحطات فرهنگ ناب اسلامی گردید همانا انتقام جویی بود که نتوانستند از پیامبر بگیرند از نزدیک ترین افراد پیامبر از دخترش زهرا و علی مرتظا انتقام گرفتند.
حضرت زهرا به زنان مهاجر می فرمود: شما و مردان شما را چی شده است؟؟ مگر در واقعه غدیر نبودید؟ چرا سکوت می کنید مسلحت انحطات و اختلاف مسلمانان را انتخاب می کنید چرا؟
دشمنان اسلام از علی انتقام بدر و حنین را گرفتند، نه تنها انتقام شمشیرهای که علی بر پیکر کفار وارد کرد بلکه انتقام همه شمشیر های که اسلام بر کفر زده بودند از علی گرفته شد.
این یک مقطع حساس بود که علی باید انتقام می داد و مردم باید انتقام می گرفت.
حضرت زهرا(س) یکی از خطبه های معروفش در مسجدالنبی است که درآغاز آنقدر ناله کرد که تمام حضار که صدای زهرا را از پشت پرده شنیدند شروع کرد به گریه کردند.
دختر پیامبر در بخش نخست آغاز کرد بانام و حمد خداوند و بعدگفت کسیکه افتخارات بر جسته تاریخی خلق کرد علی بود و سنگ آسیاب اسلام به واسطه خانواده ی به رهبری پدرم و شوهرم  وسرمایه مادرم خدیجه(چهل ملیون سکه طلا) به چرخش و گردیش درآمد.
حالا شما همان دوران قبل و همان پستان گابی را که می دوشیدید خواب می بینید که ازبین رفته است.
حالا به رحمت پروردگار نعمت ها از پستان روز گار بر شما عطا شد تا نرمه گوش در میان نعمت های خداوند غرق هستید و از همه آفات و رزایل اخلاق نجات پیدا کردید.
سپس فرمود که شما حقایق را شنیدید چرا سکوت کردید؟ زهرا به قضیه غدیر اشاره کرد و گفت بعد ازاین همه وضاحت چرا سرگردان شدید؟ چرا برگشتید و دوباره دچار شرک شدید.
سلمان می گوید نیمه های شب بود دیدم که در کوبیده شد رفتم که حسن وحسین دو یتیم زهرا سر را به دیوار تکیه داده و می گوید سلمان، تورا پدرم سلام گفت و بعد گفت آیا مایل هستی که در تشییع جنازه زهرا مارا یاری کنی؟؟
بلی دوستان عزیز زهرا همچون رود خروشان بر زندگی و روح و روان ما جریان دارد.
زهرا همیشه بدنبال پاسخگویی به نیاز های روحی و دنیایی مردم و انسانها بود، او در دریایی محبت و انسانیت و اوج بلندی غوطه ور گشت و از این بحر بی کران معادن مورد نیاز جامعه را استخراج نمود.
زهرا نمونه و الگوی خانه داری، شوهر داری و تربیت فرزند است.
داوود ناظری - کابل