۳/۱۴/۱۳۹۱

حمله کوچی های مسلح و طالبان بالای دایمرداد ولایت میدان وردک


کوچی های مسلح به همکاری وحمایت طالبان به ولسوالی های دایمیرداد، وبهسودین ولایت میدان ورک حمله کردند. باشنده گان و متنفذین درولسوالی های بهسود می گویند کوچی های مسلح و طالبان از شب گذشته تا کنون دوباربا سلاح های سبک ونیمه سنگین به مناطق مختلف بالای مردم ده نشین حمله کردند.که درنتیجه دهها منزل مسکونی حریق و صدها خانواده متواری و مجبوربه ترک منطقه شدند. با آن که باشنده گان محل از مقامات امنیتی خواهان کمک شده اند اما وزارت دفاع ملی می گوید این امر بستگی به دستور حکومت دارد.
حوالی ساعت چهاربعد از ظهر روزشنبه بالای مردم ده نشین درولسوالی های دایمرداد وبهسودین ولایت میدان وردک حمله کردند. باشنده گان محل و شماری از متنفذین قومی دراین مناطق می گویند حمله کننده گان کوچی های مسلح و طالبان هستند که با استفاده از دهها عراده موتر نوع دادسن وموترسایکل از ناحیه دشت بینی کمر یا کتوب و منطقه گرم آب بالای مردم ده نشین حمله کرده اند .
  شماری ازمتنفذین قومی درتماس تیلیفونی با تلویزیون راه فرداه می گویند کوچی ها وافراد مربوط به طالبان با پرچم های سفید وارد منطقه شده اند و خانه ها را به آتش می کشند.
باشند گان محل از مقامات دولتی و مسولان وزارت های دفاع ملی وامورداخله خواسته اند تا برای جلوگیری از حملات کوچی های مسلح و طالبان بالای مردم ده نشین نیروهای امنیتی را به ساحه اعزام کنند . جنرال ظاهرعظیمی سخنگوی وزارت دفاع ملی می گوید اعزام سربازان اردوی ملی به محل رویداد از صلاحیت حکومت است و تازمانی که حکومت دستورندهد اردوی ملی به محل فرستاده نخواهد شد.
تلویزیون راه فرداه با تماس های مکرر که با وزارت امورداخله داشت موفق به دریافت نظریات واقدامات این وزارت نشد  کوچی های مسلح و گروه طالبان  نیز تاکنون درپیوند به این رویداد چیزی نگفته اند.
بربنیاد آخرین گزارش ها هئیت به محل رویداد اعزام شده اما تا کنون مشخص نشده است که این هئیت چی اقدامات را انجام داده اند.
منبع خبر:
رادیو راه فردا