۹/۱۹/۱۳۹۲

عشوه گری، زنان را در فلاخن خشونت قرار می دهد.




بنده مقالات متعدد در مورد ارزش و مقام زنان در جامعه نوشته ام و نقش ارزشی آنان را در فضای اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و سیاسی متذکر شده ام؛ مقاله را که در مورد عوامل خشونت علیه زنان نوشته بودم در یک فراخوان عمومی مقام اول را گرفت اما آنچه که خیلی جدی به نظر می رسد و باعث تشدید خشونت گری در کشور علیه زنان شده است، یکی هم عشوه گری زنانه است که اکثر بانوان و دخترن جوان بازار آن را گرم نموده و امیال و آرزوهاو خیالات مردان را مجسم می کند. چیزی که در ریشه های عمیق اجتماعی و روانی مردم تاثیر گزار می باشد و توجه پیرو جوان را به دنبال خود جلب می کند جلوه ها و عشوه های است که بعضی دختران و زنان جامعه به پیش چشم مردم عرضه کرده است. آنها خیالات چشم چرانهای شهر را نیمه راهه جا می گزارند و امیال و اغراض حیوانی از انسانها هیولای خانواده گی می سازند که این کار با فرهنگ افغانیگی و رسومات و عنعنات مذهبی و دینی هیچگونه همخوانی ندارد. مردی که شب در خانه بر می گردد و هر روز چهره رفتار عوض می کند به خاطر عشوه گری های است که پشت سری هم در محل کار و بازار اورا وسوسه کرده و از او دیوی علیه فامیل و خانواده اش ساخته است. جوانان اوباش و بی کار که بعد از تلاش ها و مصرفهای هنگفت به خاطری بدست آوردن خاطری یک عشوه گر انجام می دهد اما ناکام به خانه بر می گردد شاید هر بار اخلاق تازه تری از خشونت با فامیل خویش بر خود می گیرد؛ اگرچه که تظاهر به بی خیالی و پنهان کاری می کند و بهانه های مختلف را به وجود می آورد اما خوب پیداست که عشوه گریهای دخترکهای شهر رگهای خشونت اش را بیدار کرده است. عشوه گران هم بدون ابا و ترس در تمام نقاط شهر و مراکز عمده آموزشی و کاری و سرکها، عشوه گری های متفاوت و مختلف را عرضه می دارد. پوشیدن لباس های محرک – عشوه گریها در رفتار و گفتار – بیرون گذاشتن موها – نگاه های شک بر انگیز – خنده ها و .. تکنک های هستند که عشوه گران برای ویرانی ایمان ها و باورها و افکار و جلب توجه دریوران و جوانان خیابانی عرضه می دارد. شهری که امیال و آرزو وخواسته ها بدون معتلی در پی انجام آن می باشد حتا انتحار گران و دزدان شهر چه برسد امیال و اغراض جنسی.
نکته دوم اینکه از شخصیت و مقام زن در بخش های مختلف استفاده های ابزاری صورت می گیرد و تا زنان و دختران در وازه های تحصیلی، صحی، سیاحتی، تجارتی  را دق الباب نکند کسی پشت در نمی آید.  تاجران و کاسبان با درک علاقه مندی و فرهنگ مردم از صدا و چهره زنان و دختران در تبلیغات کالاهای تجارتی در رسانه ای تصویری استفاده می کند و باید صدای اینها باشد تا مردم نوشابه های گازدار بنوشند، به تبلیغات دانشگا های خصوصی و شفاخانه ها و رستورانتها و بانکها لبیک بگوید. باید اینها باشند تا کالاهای وارداتی و شهرک های رهایشی به فروش برسند. در حقیقت کلید کار تاجران و کاسبان بدست عشوه گران و تنازان قرار گرفته است.