۹/۰۱/۱۳۹۱

سیمینار علمی به مناسبت بررسی زندگی و کارنامه اهل بیت پیامبر عظیم الشان در کابل



سیمینار علمی به مناسبت بررسی زندگی و کارنامه اهل بیت پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی ( ص ) در کابل برگزار گردید. سخنرانان در این مراسم ضمن آنکه جایگاه اهل بیت پیامبر را در نزد تمامی مسلمانان جهان برجسته عنوان نمودند نقش اهل بیت را در تحقق اهداف والای پیامبر و گسترش دین مبین اسلام مفید و موثر عنوان نمودند.     
حامد کرزی رییس جمهور با ارسال پیامی در این سیمینار، بازخوانی کارنامه ها و دستاوردهای فکری اهل بیت در طول تاریخ را در راستای انتقال درسها و آموزه های مفید دینی برای نسل فعلی و آینده یک گام موثر عنوان نمود. رییس جمهور در این پیام همچنین سیره و کارنامه های فراوان اهل بیت را در زمینه راهنمایی و رهبری مسلمانان جهان با اهمیت خواند.
صبغت الله مجددی رییس پیشین مجلس سنا نیز در این سیمنار محبت به اهل بیت را یکی از نشانه های ایمان مسلمین خواند. آقای مجددی گفت در دل هر کسی که محبت اهل بیت نباشد ایمانش در خطر است.
استاد حاجی محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان نیز در این مراسم با ارسال پیامی بر کسب معلومات دینی توده های مسلمان در ابعاد مختلف تاکید نمود. به گفته استاد محقق دانشمندان و نویسندگان باید مطالعات علمی و تحقیقی خویش را در این راستا و از جمله بررسی زندگی و کارنامه درخشان اهل بیت پیامبر تنظیم نموده و جامعه اسلامی را از دانش اسلامی سیراب کنند.
در این مراسم همچنین پیام سید منصور نادری رییس مرکز فرهنگی حکیم ناصر خسرو بلخی به خوانش گرفته شد.
سخنرانان در این مراسم همچنین نقش اهل بیت را در پهلوی تثبیت فضائل اخلاقی در زمینه تکوین علوم اسلامی نیز ممتاز عنوان نمودند که از این میان امام محمد باقر بعنوان شگافنده علم مشهور میباشد. گفتنی است که این سمینار علمی به ابتکار وزارت اطلاعات و فرهنگ و با همکاری جمعی از اندیشمندان علوم اسلامی و فرهنگی کشور برای دو روز راه اندازی شده است که در آن به بررسی زندگی و کارنامه های درخشان اهل بیت پیامبر خواهند پرداخت.