۸/۰۱/۱۳۹۰

استاد حاجی محمدمحقق دریک سفر پارلمانی وارید پاکستان شد:

استاد حاجی محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان ورییس کمسیون عدلی وقضای مجلس نمایند گان به ریاست هیئت کمسیون عدلی وقضای مجلس نمایندگان در یک سفر به اسلام آباد پاکستان ، با یوسف رضا گیلانی سطراعظم دیدار وگفت گو نمود. واز گیلانی خواست تا عاملان کشتار خاص یک قوم را در کویته شناسای وبازداشت کند.
وروی موضوعات منطقوی نیز صحبت وگفتگو خواهد نمود، و همچنان در مورد کمک های بازسازی دولت پاکستان در افغانستان ، گیلانی گفت بر علاوه بر شفاخانه چهاربستر جناح در کابل ، دانشکده انجنیری در بلخ وتعمیر شفاخانه پکتیا را زیر کار دارد ده ها برنامه باز سازی در بخشهای کلنیک ومکتب در افغانستان نیز دارد .

سدر اعظم پاکستان درباره  کشته شد ن ریس عالی صلح افغانستان گفت ، این یک ضایعه بزرگ برای هردو کشور است ووی درهمین را بطه به کابل سفر کرده ورسما با خوانواده استاد ربانی همدردی کرده است .
استاد محقق ضمن تشکر از خدمات پاکستان در افغانستان یاد آوری کرد که افغانستان با داشتن مشترکات بیش از 2000 کلو مترمرض مشترک ومناسبات فرهنگی وایجاد روابط دوستانه بین دو کشور تا کید شود.
استاد محقق درباره کشته شدن ده ها تن از مردم شیعه در کویته پاکستان، از سد ر اعظم پاکستان خواست تا عاملان این قضیه رادستگیر کند.
درنتیجه: دراین دیدار هیئت پارلمانی افغانستان با سد ر اعظم پاکستان بشتر روی روابط دوستانه دوکشور تا کید شد.