۳/۱۰/۱۳۹۱

گرامی داشت از بیست سومین سالروز ارتحال امام خمینی (ر) در افغانستان


بسم الله الرحمن الرحیم
گرامی داشت از بیست و سومین سالروز ارتحال امام خمینی (ر) در افغانستان

   بیست و سه سال از رحلت ملکوتی امام خمینی (ر) می گزرد  و به همین منا سبت در افغانستان – حوزه علمیه رسالت در شهر کابل محفل با شکوه با حضور صد هاتن از طلاب، علما،  و استادان برگزارشد.
      حاجی جواد صالحی مدیر حوزه علمیه رسالت  با دعوت از مهمانان و شخصیت های بزرگ علمی دراین مراسم،  روی شخصیت علمی ، دینی، سیاسی و اخلاقی امام صحبت نموده  و امام را بانی انقلاب پر فیض جمهوری اسلامی ایران یاد کرد.
جهان شاهی، رایزن جمهوری اسلامی ایران درافغاستان که از طرف مدیریت حوزه علمیه رسالت دعوت شده بود،  بیشتر به و یژگی های اخلاقی  و دینی امام خمینی صحبت نموده  و گفت امام خمینی احیا کننده دین اسلام در دوره معاصر می باشد.
مقطع زمانی حضور امام خمینی یکی دیگر ازموارد مهم زندگی ایشان است که در یک زمان خیلی حساس سیاسی امام خمینی به اهداف والای خویش دست یافت و بیستر رشد ونمورا پهن نمود.
انقلاب کبیر ایران وانقلاب بزرگ افغانستان،  عذت مداری اسلام را برای تمام جهانیان تعریف کرده است  و پیروان این دین را به سوی وحدت و هم پذیری دعوت نموده است.
گروه ها،  مردم  و حکومت ها به سوی عذت مداری  و عذت مندی در حرکت است که این آرزوی شان جز در پرتو دین داری میسر نخواهد بود.
جهان شاهی دلیل رجوع بی سابقه پیروان ادیان دیگر را به سوی اسلام،  همین عذت مداری عنوان کرد وافزود که عذت درگرو دین است و ذلت در گرو بی دینی قرار دارد.
عذت  یعنی سر سپردن به برنامه ها و ارزشهای دینی و خود کامه گی یعنی خود تباهی در سایه بی دینی برای انسان ها میسر می شود.
دین اسلام جوامع شرایط  برای هدایای بشر می باشد و امام هم به همین موضوع شدیدا ایمان وباور داشت تا رشته مو فقیت را ازآن خود کرد.
 یقین و باور محکم امام به برنامه های دینی واسلامی، ذوب شدن در نفس اسلام، ساده زیستی در زندگی، نیایشهای شبانگاهی، حکیم وآینده نگری و تسلط برهوای نفس از ویژگی های شخصی امام خمینی بود.
امام خمینی یک شخصیت ارزیشی در جهان اسلام بود و در قالب جغرافیا و مذهب و نژاد محصور نمی شود.
برنامه های زیرمجموعه درس اخلاق ، در طول هفته در سالون اجتماعات حوزه علمیه رسالت با اشتراک طلاب، محصلین و استادان برگزار می شود که در هر برنامه از یکی از شخصیتهای علمی دعوت می شود و روی موضوعات مهم روز و موضوعات مناسبتی دینی بحث می گردد.
داوود ناظری – کابل
1391/3/10