۲/۰۷/۱۳۹۰

هشتم ماه ثور وپیروزی مجاهدین افغانستان:

امروز درصنف ساعت درسی بخش تاریخ بود که استاد به این مسئله پرداخت و بحث گفتگو آغاز شد.
استاد درآغاز را جع به تاریخ وقوع پروزی مجاهدین افغانستان علیه استبداد گران پرسش های خویش را آغاز کرد .
محصلین در مورد تاریخ وقوع این تحول تاریخی معلومات دقیق ارائه کرد که مناسبت هفتم ثور در سال 1357 صورت گرفته وهشتم ثور درسال 1371 به وقوع پیوسته است .
اما هرکس با اندیشه وافکار خود در فضای موضوع مورد بحث دخل تصرف می کرد که نکات جامع تر وجالب را که ارا ئه شد یاد داشت نمودم که قرار زیل است :
1 -  هشتم ثور که مسمی به روز پیروزی است آیای برای افغانستان ومردم افغانستان این یک تحول مثبت بود یا اینکه افغانستان را سالها به بدبختی وتباهی کشانید.
 2  - دوم اینکه با وجود ازبین رفتن یک قدرت خارجی تشبیهآ که چهره های دیگری ظاهیر شد که افغانستان را بسوی نژات پرستی ،زور پرستی وقوم گرای کشاند ومنتظیر فرارسیدن یک فرصت بود تا رای شوم خویش را بالای خاک وطن واولاد وطن اعمال کند که کرد ، تا امروز با مشکلات آن دست پنجه نرم می کنیم .
3 - کسی پیروز نشد که مردم افغانستان انها را خواسته بود بلکه کسانی بود که روی یک سلسله منافع شخصی خود دست به این قیام زدن .
به هرحال بگو مگو زیاد شد نتیجه براین شد که ماتا هنوز صاحب یک پیروزی واقعی نشدیم بلکه تا هنوز تحت استعمار قرار داریم دولت وحکومت تحت تاسیرقرار دارد تما کار ها ومصرف بودیجه واستخدام کارمندان دولتی به اساس یک استعمار صورت می گیرد .
قرار بر این شد که طبق معمول روز هشتم ثور را رخصتی بگیرم ولی نه بخاطر اینکه پیروزی را جشن بگیریم.
روز پیروزی خویش را جشن خواهم گرفت که صاحب یک استقلال واقعی شویم ودرتمام امور کشورعدالت مراعات شود وحق هچ کسی به زور حق کسی را صاحب نشود، موتروان خلاف رفتار نکند ، دکاندار قمت فروشی نتواند ، نرخ ها مراعات شودکه یک جنس 50 افغانیگی  بالای یک نفر نا آشنا ونابلد  500 افغانی فروخته نشود و داد های مظلوم شنیده شود در تمام بخشها باید عدالت وبرابری تامین گردد.
آنروز را ما جشن می گیریم.