۸/۲۰/۱۳۹۱

درولایات: بامیان، دایکندی و غور امتحان کانکور1391 برگذار می شود



عبیدالله عبید وزیر تحصیلات عالی کشور  در نشست با رسانه ها گفت که در آزمون کانکور سال 91 بیش از دوصد هزار نفر شرکت می کنند و از این میان هشتاد هزار نفر جذب مؤسسات تحصیلات عالی و  نیمه عالی دولتی می شوند. وزیر تحصیلات عالی در حالیکه از آغاز برگزاری آزمون کانکور در پنج ولایت صعب العبور ارزگان، دایکندی، بامیان، غور و سرپل سخن می گفت، خاطر نشان کرد که 28 دانشکده و 136 دیپارتمنت به مراکز تحصیلات عالی کشور افزوده شده است.
گرچند وزیر تحصیلات عالی از آمادگی کامل برای برگزاری کانکور شفاف سخن می زند اما همه ساله تقلب در امتحان کانکور یکی از بزرگترین نگرانی های داوطلبین کانکور به شمار می رود. وزیر تحصیلات عالی از مسؤولین ارگانهای زیربط در مرکز و ولایت کشور خواست تا از تقلب در کانکور جلوگیری کنند. وزیر تحصیلات عالی که در مراسم افتتاح سیمینار  پنج روزۀ میتودولوژی معاصر تدریس، صحبت می کرد برگزاری این سیمینار را در قسمت تبادل تجارب استادان و موسسات تحصیلات عالی، مفید خواند و از ادامه تلاشهای این وزارت برای ایجاد یک نصاب تحصیلی واحد در سراسر کشور خبر داد.
وزیر تحصیلات عالی  افزود که تا پایان سال جاری حدود 1700 نفر در بورسیه های تحصیلی کشورهای هند، مالزیا، روسیه، ترکیه، قزاقستان، جاپان و تاجیکستان جذب خواهد شد و بر اساس تقسیم بندی، سهمیۀ محصلین هر ولایت 19 بورس تحصیلی می باشد.  قابل یاد آوری است که دو ماه پیش امتحان کانکور شبانه به پایان رسید که در نتیجۀ آن 5800 نفر جذب دانشگاه های کشور شدند.
داوود ناظری