۱۰/۲۲/۱۳۹۰

مصدود شدن کوتل سالنگ وخطرتهدید برفکوچ وسرمای شدید،مسافرین را.

شاهراه کابل مزار شریف در منطقه سالنگ از صبح امروز به روی ترافیک مسدود شده است.
به اساس گزارشهای رسیده یک تانکر حامل دوازده تن مواد گاز مایع دراین منطقه سوراخ شده وباعث فرار گازگردیده است وبه گفته شمار از مسافرین هم اکنون صد ها نفر مسافر دردو طرف کوتل سالنگ گیر ماندهاند اگر دراصرع وقت به این مشکل ریده گی نشود واین تانکر از مسیر راه برداشته نشود خطر سرما وبرف کوچ مسافرین را تهدید می کند

واژگون شدن یک عراده بس مسافری نوع 303درنزدیکی شهرمزارشریف به مرگ وزخمی شدن شمارزیادی ازمسافران انجامید.+عکس



واژگون شدن یک عراده بس مسافری نوع 303درنزدیکی شهرمزارشریف به مرگ وزخمی شدن شمارزیادی ازمسافران انجامید.


این رویداددرنزدیکی دوراهی حیرتان درشرق مزارشریف زمانی به وقوع پیوست که موترمسافربری ازکابل به شهرمزارشریف درحرکت بود.


به گفته عبدالقادرمدیرترافیک ولایت دراین رویداد4تن کشته شده ونزدیک به 40تن دیگرنیززخمی شده اند.


مدیرترافیک بلخ دلیل واژگون شدن بس مسافربری را باربیش ازحدمجازدرآن عنوان نموده وآن را غیرقانونی عنوان نمود.

زخمی های این رویداد درشفاخانه های ولسوالی خلم وشهرمزارشریف انتقال یافته ومورددرمان قرارگرفته اند.


مدیرترافیک بلخ هم چنان ازافزایش شماررویدادهای ترافیکی درشاهراه کابل مزارشریف دریک ماه اخیرخبرداده گفت ازآغازسال روان خورشیدی تاکنون دررویدادهای جداگانه دراین شاهراه 70تن کشته شده وبیش از100تن نیززخمی شده اند.

نمونه پایان نامه یا مونوگراف در آخیر سال تحصیلی .

عنوان : شفاعت در قرآن



نام و نام خانوادگي : داودناظری
گروه : علوم قرآن


تابعيت : افغانستان


کد تحصيلي : 1151713


محل تحصيل : عالي فقه و معارف اسلامي


رشته : فقه و معارف اسلامي


استاد راهنما : حسين علوي‌مهر


استاد مشاور : محمدجعفر حسينيان


تاريخ دفاع : 1380/11/4


تعداد صفحات : 202


تعداد منابع : 54


کليد واژه هاي پايان نامه : شفاعت, آخرت, گناه, امامت, شيعه, وهابيت, توحيد


چکيده پايان نامه : شفاعت در ميان همه فرق اسلامي يک اصل قرآني است و همه قبول دارند که شافعان با شرايطي اجازه شفاعت نزد خداوند را مي¬يابند, اما درباره کيفيت آن, ميان مسلمانان اختلاف وجود دارد. پژوهش حاضر با روش کتاب¬خانه¬اي به بررسي اين موضوع در قرآن پرداخته است. شفاعت به معناي وساطت يک موجود قوي براي رساندن نفع به يک موجود ضعيف¬تر, و يا دفع ضرر از اوست تا بتواند مراحل رشد خود را با موفقيت طي کند. بدين ترتيب, شفاعت دامنه¬اي گسترده و اقسام متعددي خواهد داشت و وساطت طبيعت و اقتضائات آن براي رشد بهتر موجودات, و خصوصاَ انسان, را مي¬توان نوعي شفاعت تکويني دانست. آياتي هم که در قرآن پيرامون نفي شفاعت بت¬ها وجود دارد مربوط به شفاعت تکويني است. پيامبران هم واسطه¬اي براي شفاعت تشريعي در محدوده احکام و قوانين الهي به حساب مي¬آيند. بر اساس آيات قرآن, فرشتگان, مؤمنان, توبه, قرآن و ايمان هم از شافعان شفاعت تشريعي در دنيا و آخرت هستند. البته آيات شفاعت نشان مي¬دهد که اين مسأله داراي شرايطي است, مثلاَ ايمان, رضايت خدا و اداي حقوق اختصاصي مردم از شرايط شفاعت¬شوندگان است. همچنين شفاعت¬شونده نبايد مرتکب اعمالي شده باشد که هر نوع سنخيت و ارتباط او با شفاعت¬کننده نزد خدا را از بين ببرد. اذن خدا, گواهي به حق, و کرنش و ستايش در برابر خدا نيز از شرايط شفاعت¬کنندگان است. شفاعت در قرآن از زواياي مختلف مورد توجه قرار گرفته است؛ آيات نافي شفاعت ناظر به شفاعتي است که در پندار يهود و بت¬پرستان وجود داشته است، اما آيات و روايات بسياري وجود دارد که شفاعت را اثبات مي¬کند. در ميان مسلمانان تنها مخالف شفاعت, فرقه وهابيت است که شفاعت را حاجت¬ طلبيدن از غير خدا, و نوعي شرک مي¬دانند. اما توجه به شرايط شفاعت, حکم عقل, و نيز آيات و روايات شفاعت، تمام شبهات وارد شده بر اين مسأله را مردود مي¬سازد.