۷/۲۷/۱۳۹۰

محدودیت دردین مقدس اسلام نیست.(باید این مطلب خوانده شود)

دین مقدس اسلام یک دین جهانی با برنامه های زندگی بخش ، مطابق با حال احوال زندگی بشریت وقانون فراگیر در سرزمین مکه توسط سرور عالم رسول اعظم وکتاب آسمانی خداوند برای مردم عرضه شد.
پیامبر  با تلاش وکوشش فراوان این دین را تا اندازه درمیان بشریت منتشر ساخت واز دل جان برای تبلیغ برنامه های مفید اسلام تلاش کرد اما متا سفانه شا خه های پرثمر این درخت نتوانست به تمام عالم گسترده شود وتعدادی از مردم از برنامه های دین اسلام محروم ماندند وتعدادی هم به ظاهر این دین را پزیرفتند ولی در باطن نقشه های شوم خویش را دربنیاد اسلام طرح ریزی می کرد .
بعد از زمان وفات رسو ل خدا این مشکلات کم کم بروز کرد که تا امروز ادامه دارد ، دردین مقدس اسلام کسانی هستند که درسایه مزهب ویا تفاخر قومیت آسمان دین را تاریک کرده است وآیات قرآن را به نفع خود ویا منصوب بخود می داند ، سایت های انتر نیتی را بیخود اشغال می کند ، تلاشش براین است تا آیه را طبق زوق خود ترجمه کند ویا هم سالها تلاش صورت می گیرد تا عالیمی را تربیه کند که آیات قرآن را منحصر کند ویا متعلق به مزهب خود وآیه دیگر را اشکال می کند ومورد نقد قرار می دهد .
من متاسفم که این تنگ نظران واستفاده جویان چرا آیات فراگیر وزند گی بخش قرآن وکلام الاهی را مورد تحریف خود به نفع خود تجزیه وترکیب می کند ، قرآن فرقه ومزهب وقوم را نمی شناسد، انسانیت ، تمدن فرهنگ وترقی در قالب دین وقرآن است یک دین فراگیر ، فرازمانی وفرا مکانی است.
امروز چه درافغانستان یا بیرون از افغانستان دومزهب مطرح در اسلام بنام شیعه وسنی مدارس را برای استعدادهای فوق العاده ایجاد کردند تا برای مبارزات مزهبی وبا یک محدودیت مزهبی در جامعه عرض وجود می کند که باعث صد ها مشکل نژادی وقومی حتی دینی  در جامعه می شود .
من مین حیث یک جوان مسلمان به دور از مسائل کشنده قومی ومزهبی برای تمام علمای اسلامی ومدارس دینی پشنهاد می کنم که اسلام را محدود نکنید اسلام را در بند مرزهای ملیت گرای ومزهب گرای نکنید شما وظیفه داری تا این دین را گسترش دهید .
ازاوامیر ونواهی قرآن خود تان پند بگیرید وبرای مردم تبلیغ کنید تا شاهید شگوفای این دین در دنیا باشیم
ومن الله توفیق
داود ناظری