۱۲/۰۵/۱۳۹۲

برگزار شدن سمینار چالش ها و راهکار های انتخابات 2014 در کابل

نشست روز دوشنبه مجتمع مطالعات صلح افغانستان با عنوان سمینار علمی پژوهشی چشم انداز انتخابات افغانستان، چالش ها و راهکار ها در کابل برگزار گردید. سخنرانان این محفل، پیش زمینه های برگزاری انتخابات شفاف، عادلانه و همه شمول را به بحث و ارزیابی گرفتند. بگفته سخنرانان، نفوس شماری، تقویت احزاب سیاسی، ارزش قایل شدن به رای دهند گان و آزاد گذاشتن آنان برای استفاده از رای خود، از جمله پیش زمینه های برگزاری انتخابات سالم بشمار می روند. استاد حاجی محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و عزیز بختیاری کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات، همچنین فرهنگ رایج رای های جمعی و کتلوی را بزرگترین مانع تحقق دموکراسی و برگزاری انتخابات شفاف، عادلانه و سراسری یاد کردند.

در این نشست علمی از سوی مجتمع مطالعات صلح افغانستان، برای ده تن از نویسندگان مقاله های مربوط به انتخابات نیز تقدیر نامه اعطا گردید و سه نویسنده برتر نیز، چکیده های از مقاله های شان را به خوانش گرفتند.
براساس اعلام قبلی مجتمع مطالعات صلح افغانستان، بیست و نه مقاله مختلف در پیوند با انتخابات به این مجمتع مواصلت کرده بود که از آن میان هیات داوران ده مقاله را بعنوان نوشته های برتر انتخاب کرده و برای نویسندگان آن تقدیر نامه و جوایز اعطا کرد. سید علی حسن حسینی دره صوفی، داوود ناظری، علی جان بخشی و احمد ذکی سروری به ترتیب نویسنده های بودند که مقالات آنان، مقام اول تا چهارم را در این سمینار علمی پژوهشی از آن خود نمودند.
گزارش از: محمد آصف سحر