۷/۱۸/۱۳۸۹

تآثیرات منفی تلفن همراه درصنفی درسی:

یکی ازمشکلات عمده که درزمینه تحصیل وفراگیری درس روی ذهن شاگردانومحصلین اثرمیگزاردبردن تلفن همراه داخیل صنف است.تلفن همراه درواقع یک وسیله ارطباطی است که دراین زمینه اکثرمشکلات راحل کرده کرده است.
پیشرفت سریع وقابل ملاحظه گوشی وعرضه انواع مختلیف عرضه ان به بازار
وبدست رس قرارگرفتن آن بدست افرادمختلیف جامیعه ، باعیث شگفت وحیرت همه گردیده
است ، مبایل باپشرفت ابزارتخنیکی خودازقبیل(بلوتوث،mms،پیامکها، ضبت فلم وصدا،
وگرفتن عکس) یک خطرجدی برای شاگردان محسوب میشود.
فایلهای که تعدادی زیادی ازموادراداخیل خودزخیره میکند،مدارک،تصاویریادگاری،وآهنگ هاوفلم های رابرای مدت زیادوحجم مختلیف ، اما هرشخص طبق ذوق وسلیقه خودازاین ابزار
هااستفاده کندوباچی محتویات وکیفیت ازآن کاربکشی ،
استفاده های بیجاونادرست ازتلفن های همراتهدیدات وانحرافات رابرای دختران وپسران جوان به دنبال دارد،
به هرحال حمل وبردن تلفن های همرابه داخیل صینف ده ها مرطبه ضررش بشترازفائده آن
است، این عمل درمدارس ومکاتیب به یک بحران تبدیل شده است ،اساطیدرابرای حل این مشکل جدی مصروف نگهداشته است.
چون تنهاصحبت کردن ، وآمدن زنگ داخیل صنف باعیث مزاحمت نمیشودبلکه ده هاموارددیگراست ازجمله برهم زدن نظم صینف وکمترتآثیرکردن درس وموضوع درس را
ایجادتشویش به همه وده هاموارددیگر.
این نکات درمراکزتعلمی وتربیتی به طورجدی مراعات شودتا مفهوم ومحتویات درس راازبین نبرد.
اکثرکشورهاتصمیم داردتاازاین معضل بزرک درمکاتیب ومداریس ،پوهنتون ها جلوگیری کند
وکسیکه به شمول استاددرداخیل صنف ازتلفن خودبه هرقسم استفاده میکندجریمه کند.

هیچ نظری موجود نیست: