۹/۲۷/۱۳۹۰

نمایش گاه بزرگ وناب صنایع دستی محلی (هزاره جات) در شهر کابل +عکس




شهر کابل به روز یکشنبه شاهد بزرگترین نمایشگاه تولیدات ناب و سنتی محلی افغانستان بود که از سوی اتحادیه ملی پیشه وران افغانستان برای مدت سه روز در این شهر تدویر یافته است. در این نمایشگاه سه روزه، یک صدوبیست واحد شغلی اعم از تولید کنندگان صنایع دستی، مواد غذایی و سایر کالاهای مصرفی از ولایات بلخ، ننگرهار، سمنگان، تخار، هرات، کندز، بامیان، غزنی، لوگر، ارزگان، قندهار و ولسوالی استالف ولایت کابل اشتراک نموده اند.



که از آن جمله می توان به برک هزاره جات، انار و لباس کندهار، صنعت ابریشم، شیشه و شیرینی هرات، صنعت قره قل و چپن مزار شریف اشاره نمود. تولید کنندگان محصولات داخلی که برگزار کنندگان این نمایشگاه را نیز تشکیل می دهند، این نمایشگاه را معرفی کننده خوبی برای تولیدات و صنایع دستی داخلی دانسته و آن را گام مثبتی در جهت بازتاب مشکلات خود می دانند.


 چند تن از برگزار کنندگان این نمایشگاه


هدف از برگزاری این نمایشگاه، معرفی تولیدات محلی داخلی، رشد استعداد ها و تقویه صنایع داخلی و توسعه اقتصادی خوانده شده است. گفتنی است که همزمان با گشایش نمایشگاه، پیشه وران اشتراک کننده، چالش های فراراه تولید کنندگان و فعالیت کنندگان کوچک را بامسولان ادارات دولتی و موسسات تمویل کننده در میان گذاشتند.

هیچ نظری موجود نیست: