۱۲/۲۲/۱۳۹۰

برگزاری مراسم وبرنامه های ویژه به مناسبت 22 حوت درشهر کابل+عکس

      مسابقه کتاب خانی در شهر کابل ، به مناسبت 22 حوت

 عکسی نمایشگاه رسامی وخطاطی درشهر کابل به مناسبت 22 حوت

بازشناسی شخصیت رهبر شهید، استاد عبدالعلی مزاری عنوان مسابقه کتابخوانی ای بود که چندی قبل از سوی مرکز فرهنگی آموزشی نسل نوین در کابل برگزار شده بود. این مرکز اشخاص برتر این مسابقه کتابخوانی را به روز دو شنبه که برابر با سالروز شهادت آن سترگ مرد تاریخ بود، اعلام و جوایز آن را اعطا نمود. مراسم توزیع جوایز این مسابقه، افزون بر سخنرانی استادان دانشگاه و شخصیت های علمی، با خوانش شعر و سرود مربوط به استاد شهید نیز همراه بود.
(((((((((((((((((((
به مناسبت بیست و دوم حوت سالروز عروج خونین رهبر شهید استاد عبدالعلی مزاری نمایشگاه نقاشی و خوشنویسی در کابل افتتاح گردید. این نمایشگاه که آثار آن اختصاص یافته به رهبر شهید  است، به مدت یک هفته جریان خواهد داشت.
این آثار حاصل کار نقاشان و خطاطانی است که با عشق و علاقه خاص به رهبر شهید مزاری بزرگ، قلم خود را به حرکت در آورده و وخطاطی ونقاشی به کاغذهای سفید بی معنا، معنا بخشیده اند. تهیه کننده گان این آثار رهبر شهید مزاری بزرگ را متفاوت از سایر رهبران جهان می خوانند که علاوه بر داشتن پایگاه های وسیع مردمی، جایگاه خاصی را در قلب فرهنگیان و هنرمندان نیز باز کرده است.
در این آثار هنری علاوه بر ابراز احساسات هنرمندان تلاش شده است تا اهداف رهبر شهید مزاری بزرگ نیز در قالب شعر و تصویر به نمایش گذاشته شود.

هیچ نظری موجود نیست: