۳/۰۹/۱۳۹۲

از مقالات برتر، تحت موضوع: راه های بیرون رفت از مشکلات اقتصادی افغانستان، تقدیر گردید



روز چهار شنبه، هشتم ماه جوزا، در یک محفلی، در تالار گفتگوی وزارت تحصیلات عالی افغانستان، بخاطری مسابقه تحقیقی و علمی مقاله نویسی که توسط انجمن محصلین افغان برگزار شده بود، تحت موضوع "چگونه می توان راه بهتر حل مشکلات اقتصادی را پیدا نمود" از نویسندگان بهترین مقالات تقدیر گردید.
پوهاند عبیدالله عبید، وزیر تحصیلات عالی ضمن تشویق محصلان و نویسندگان مقالات، یاد آوری کرد که اکنون فضای تحصیلات عالی به نسبت سیاسی شدن و تبعیض فراوان مایوس کننده شده است.
وی گفت: مقالات شمارا برای رهبران و بزرگان روان میکنم  که آنها در قسمت راه های بیرون رفت از مشکلات اقتصادی افغانستان از مقالات شما کمک بگیرد.
وزیر تحصیلات عالی گفت: جوانان و محصلین افغانستان به تخصص علمی نیاز مند می باشد و باید در یک محیط بدون تعصب، تهدید  و مکان امن درس بخوانند. وی هرنوع همکاری لازم را با محصلان افغانستان در زمینه آموزش و تحصیل وعده نمود.
مسعود ترشتوال، رئیس تحصیلات عالی خصوصی نیز در این محفل صحبت نمود و گفت که جوانان در دانشگاه ها شکارتحولات تبعیض و نا امنی روحی میشوند.
وی گفت: در جامعه، آسیب پذیری جوانان از همه ی اقشار بیشتر میباشد چون جوانان از یکسو میراث داران گذشته و از سویی دیگر ترسیم کننده خط آینده کشور می باشد. وی گفت که محیط علمی و آموزشی باید از هر گونه تبعیض، تهدید و نا امنی مسؤن نگهداشته شود و نباید تبعیض و قوم گرایی در دانشگاه ها اعمال شود. دانشگاه باید محیط برای عرضه ارزشهای علمی باشد.
محمد ظاهر فیضی رئیس انجمن محصلان افغانستان گفت، هدف از ایجاد انجمن محصلان، راه اندازی نشست های علمی به منظور ارتقای دانش محصلین و سازماندهی جوانان در راستای تقویت فرهنگی و دینی می باشد. وی گفت که در این فراخوان علمی و تحقیقی بیشتر از صدها مقاله فرستاده شده که طبق بر رسی داوران، برای مقالات بر تر جوایز، تقدیرنامه تعلق گرفت.
در پایان این محفلف جایزه های بیست و پنج هزار افغانی، بیست هزار افغانی و پانزده هزار افغانی که توسط وزیر تحصیلات عالی پرداخت شده بود، به ترتیب برای مقام های اول، دوم و سوم  همراه با لوحه تقدیر داده شد

هیچ نظری موجود نیست: