۹/۰۲/۱۳۹۴

کانفرانس زمینه سازی دسترسی زنان به عدالت رسمی در کابل برگزار شد







مؤسسه مشارکت و عدالت، به منظور افزایش حضور زنان در  ادارات دولتی و دسترسی آنان به عدالت رسمی، برنامه را تحت عنوان" کانفرانس زمینه سازی دسترسی زنان به عدالت رسمی " روز یکشنبه اول ماه قوس در کابل برگزار کرد. در این برنامه استادان دانشگاه و حوزه، فعالان مدنی و حقوقی، نمایندگان رسمی دولتی و پارلمان، جوانان، نویسندگان و پژوهشگران اشتراک کرده بودند. استاد محمدامین احمدی استاد دانشگاه به عنوان یکی از سخنرانان این کنفرانس، فساد اداری، ضعف سیستم عدلی و قضایی، عدم دسترسی زنان به نهادهای عدلی و قضایی، ضعف آگاهی دهی به زنان، عدم توازن در بین کارمندان زن و مرد، جامعه سنتی و حضور کمرنگ زنان تحصیل کرده در نهادهای قضایی و عدلی را از دلایل اصلی عدم دسترسی زنان به عدالت رسمی در کشور عنوان کرد. وی همچنان گفت که زمینه سازی برای ورود زنان تحصیل کرده به نهادهای دولتی و قضایی، آگاهی دهی به مردم، مستند سازی خشونت علیه زنان، تقویت وکلای مدافع زن از خود زنان، تربیت زنان و دختران در بخش ژورنالیزم تحقیقی، راه اندازی مباحث تحقیقی در مورد علل و عوامل خشونت علیه زن، افزایش قدرت تحلیل در وجود زنان و به چالش کشیده شدن مخالفان دولت بخاطر خشونت علیه زنان، از مهمترین راهکارهای زمینه سازی برای دسترسی زنان به عدالت می باشد.
در بخش دیگر این کنفرانس، نمایندگان نهادهای دولتی از جمله وزارت حج و اوقاف و وزارت امور داخله، نماینده جامعه مدنی و یک خانم به عنوان وکیل مدافع زنان، در بنر حضور یافته وبه سوالات گرداننده برنامه و اشتراک کنندگان پاسخ گفتند.
در بخش اخیر این برنامه، آقای سعادت به نمایندگی از مؤسسه مشارکت و عدالت، قطعنامه این محفل را قرأت کرد. در این قطعنامه روی حاکمیت بیشتر دولت در نقاط دور دست کشور، افزایش حضور زنان به ادارات دولتی از جمله نهادهای عدلی و قضایی، مجازات عاملان خشونت علیه زن و تطبیق قانون در کشور بیشتر تاکید شده بود.

هیچ نظری موجود نیست: