۱۱/۲۰/۱۳۹۰

پیشه وران برتر سال ، اعلام شد + عکس





اتحادیه پیشه وران افغانستان با همکاری شهرداری کابل، پیشه وران برتر سال روان خورشیدی شهر کابل را اعلام و برای آنان تقدیر نامه و جوایز نقدی اعطا نمود. این اتحادیه به سی ویک پیشه ور که از میان یک صدو پنجاه کاسب به عنوان پیشه وران برتر شناخته شده اند، از پنجصد دالر تا دو هزار دالر امریکایی جایزه پرداخت نمود و شهرداری کابل نیز وعده داد تا برای آنان زمینه های مناسب کاری از جمله واگذاری زمین برای این صنف را فراهم نماید.
اتحادیه پیشه وران افغانستان نزدیک به سه ماه پیش نمایشگاهی را با حضور ده ها  پیشه ور در شهر کابل دایر نموده بود که طی آن نمونه های متعددی از صنایع دستی به نمایش گذاشته شده بود. اکنون این اتحادیه با همکاری شهرداری کابل برای سی و یک پیشه ور برتر این نمایشگاه، تقدیر نامه و جوایزنقدی اعطا نمود. براساس این فهرست، برای دو تن اول دو هزار دالر، برای چهار نفر دوم یک هزار و پنجصد دالر، برای پنج تن سوم یک هزار دالر و برای بیست نفر چهارم پنجصد دالر امریکایی جایزه نقدی پرداخت گردید. در همین حال محمد یونس نواندیش شهردار کابل، گفت که جهت رشد و توسعه صنایع دستی آماده پیشنهادات صنف پیشه وران است و شهرداری کابل درصورت پیشنهادات این صنف، در راستای اختصاص دادن زمین و سایر امکانات با آنان همکاری خواهد کرد.
شهردار کابل همچنین از سهولت در اخذ جواز ساختمان سازی خبر داد و گفت که ادارات مربوطه برای اخذ جواز ساختمان سازی، هقده روز را در نظر گرفته است و تخلف از این فیصله، با پیگردهای  قانونی مواجه خواهند شد. آقای نواندیش همچنین گفت که این اداره باهمکاری ترکیه درحال زمینه سازی برای ساخت چهار بازاری است که برای دست فروشان و کراچی های دستی در نظر گرفته شده بود. افزون برآن، خود شهرداری کابل نیز در حال ساخت و ساز بازارهای اختصاصی برای دست فروشان است که بگفته آقای نواندیش، با گرم شدن هوا این بازارها نیز تکمیل و به بهره برداری سپرده خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست: