۲/۱۶/۱۳۹۱

تظاهرات مردم در شهر کابل، علیه قتل های زنجیره ای و هدفمند هزاره ها در پاکستان+عکس





شماری زیادی از شهروندان کابل با راه اندازی  تظاهرات، نسبت به ادامه قتل های  زنجیره ای و  هدفمند مردم هزاره در کویته پاکستان اعتراض نموده و این جنایت را به مثابه قتل عام دانسته و از دولت پاکستان خواستند تا جلو این گونه جنایات را بگیرند .
معترضان کشتار زنجیره ای و قتل عام مردم در پاکستان را یک  "جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی" دانسته و از سازمان ملل وکمیته های حقوق بشری خواهان پیگیری این موضوع گردیدند.
و همچنان این برنامه را یک برنامه از قبل طرح ریزی شده دانسته و از حکومت پاکستان نیز خواستن که به صورت جدی این قضیه را پیگیری نماید.
اعتراض کنندگان نهادهای بین المللی، بویژه سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و عفو بین الملل را نیز خطاب قرار داده و از آنان خواستند تا از چشم پوشی در این زمینه دست برداشته و جهت جلوگیری از ادامه این روندفاجعه بار، تصامیم فوری ای را اتخاذنمایند. تظاهر کنندگان از نهادهای های مذهبی، شخصیت های بلند پایه سیاسی، علمی، فرهنگی و ادبی در سراسر جهان خواستند تا برای جلوگیری از خصومت ها و خشونت های جاری در پاکستان، سکوت شان را شکسته و از بروز پیامدهای ناگوار پیشگیری آن نمایند. تظاهر کنندگان، این حرکت مدنی شان را با صدور قطعنامه یازده ماده ای بپایان رساندند.

هیچ نظری موجود نیست: